کد خبر : 31729
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 دی 1401 - 12:09

تبریز، الگوی سایر شهرها در حذف نمک پاشی

تبریز، الگوی سایر شهرها در حذف نمک پاشی

شهردار تبریز اجرای طرح جایگزینی محلول پاشی به جای نمک پاشی را یک طرح دوستدار محیط زیست عنوان کرد و از آمادگی کامل اکیپ‌های برفروبی خدمات شهری در مناطق دهگانه خبر داد.

به گزارش آی نیوز یعقوب هوشیار شامگاه گذشته با حضور غیر منتظره در معاونت های خدمات شهری مناطق دهگانه، از تلاش مدیران، کارکنان و کارگران قدردانی و در جریان نحوه خدمات رسانی اکیپ های برفروبی و محلول پاشی قرار گرفت.

وی در این بازدید با اشاره به اینکه طرح جایگزینی محلول‌پاشی به جای نمک‌پاشی شهرداری تبریز برای اولین بار در ایران انجام می شود، گفت: اجرای این طرح با استقبال شهروندان مواجه شده است.

هوشیار اجرای طرح جایگزینی محلول پاشی به جای نمک پاشی را یک طرح دوستدار محیط زیست عنوان کرد و افزود: روش محلول پاشی، یک روش جدید دانش بنیان است که با همکاری اساتید دانشگاه تبریز طراحی و در حال اجرا است.

وی، اجرای اجتناب ناپذیر این طرح در آینده ای نزدیک در دیگر شهرها را یک افتخار برای تبریز دانست و در عین حال اثرات حذف نمک پاشی و جایگزینی محلول پاشی را یک یادگار نیک برای آیندگان عنوان کرد.

شهردار تبریز با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ هزار تن نمک‌ در فصل بارش برف در خیابان‌های شهر پخش شده است، سرانه هر شهروند تبریزی از این میزان را ۲۵ کیلو اعلام کرد و گفت: این میزان استفاده از نمک آماری خطرناک برای سلامتی شهروندان و محیط زیست بود که در طرح جدید محلول پاشی این خطر رفع شده است.

وی همچنین اجرای طرح محلول پاشی را دارای مزیت هایی از جمله کاهش هزینه های جاری شهرداری، جلوگیری از تخریب آسفالت، جلوگیری از آسیب به محیط زیست، حفظ فضای سبز، جلوگیری از آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی، جلوگیری از فرسودگی خودروها و همچنین حفظ نظافت شهر دانست.

هوشیار، عملکرد شهرداری و بخصوص معاونت خدمات شهری مناطق را در معرض دید ارزیابی کرد و افزود: خادمان مردم در شهرداری تبریز با مدیریت جهادی در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند و در عین حال لازم است شهروندان عزیز هم با رعایت برخی موارد از جمله عدم تردد غیر ضروری در مواقع بارش برف، کمک حال خادمان خود در شهرداری باشند.

وی با تاکید بر ضرورت محلول پاشی به موقع، اولویت بازگشایی و اجرای این طرح را ابتدا در معابر اصلی و سپس در معابر فرعی اعلام کرد و گفت: ضمن رصد عملکرد مناطق دهگانه، نقاط ضعف اجرای طرح محلول پاشی شناسایی می شود تا در مراحل بعدی و روزهای آینده، برطرف شود.

تبریز الگوی حذف نمکپاشی

تبریز الگوی حذف نمکپاشی

شهردار تبریز، فرهنگ سازی و شرح مزیت های طرح محلول پاشی و حذف نمک پاشی در رسانه ها را از عوامل موثر اجرای موفق تر این طرح قلمداد کرد.

تبریز الگوی حذف نمکپاشی


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.