کد خبر : 31784
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 - 16:35

ارتقا خدمات درمانی و بهداشتی، مهمترین رسالت اداره کل سلامت و امور اجتماعی

ارتقا خدمات درمانی و بهداشتی، مهمترین رسالت اداره کل سلامت و امور اجتماعی

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری گفت: ارتقا خدمات درمانی و بهداشتی برای پرسنل و شهروندان بزرگترین اولویت و رسالت اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری است.

به گزارش آی نیوز محمدحسین حسن‌زاده با بیان این مطلب اظهار کرد: شهرداری تبریز به عنوان یکی از مجموعه‌های بزرگ اجرایی و خدماتی هزاران نفر از پرسنل و خانواده آنها را تحت پوشش قرار می‌دهد و با این رویکرد در جهت ارائه خدمات رفاهی و درمانی با راه اندازی مرکز درمانی و کلینیکی امام رضا(ع) ضمن ارائه خدمات پزشکی در پیشبرد اهداف و مسئولیت‌های اجتماعی شهرداری که اگاهی رسانی و بهبود وضعیت شهری و بهداشت محیط زیست است گام‌هایی برداشته است.

وی افزود: درمانگاه شهرداری سالیانه یکبار خدمات غربالگری و آزمایشات را برای کلیه پرسنل رایگان انجام می‌دهد تا گامی موثر در تشخیص های اولیه طبی برای نارسایی های احتمالی باشد.

حسن زاده نقش واحد طب کار را بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: تطبیق سه فاکتور نوع شغل، محل کار و سلامت جسمانی همکاران مسئولیت مهم و حساس طب کار به شمار می‌رود که در درمانگاه نیز این خدمات ارائه می‌شود.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری در خصوص چشم انداز آتی این مجموعه در راستای ارتقای فعالیت‌ها گفت: با عنایت به کثرت همکاران شاغل در شهرداری و تعدد قراردادهای شغلی، ایجاد بستر مناسب برای تسهیل و تسریع راندمان فعالیت‌های درمانگاهی و کاهش دغدغه روحی و جسمی پرسنل در حصول بهبودی کامل، توسعه زیر ساخت های درمانی و سلامت در نقاط مختلف شهر ضروری است.

محمدحسین حسن‌زاده خدمات کلینیک‌های امام رضا (ع) و الغدیر شهرداری را چشمگیر ولی ناکافی دانست و ابراز کرد: طبعا وجود کلینیک امام رضا (ع) و کلینیک الغدیر پاسخگوی نیازهای همکاران و شهروندان نیست. به همین دلیل بطور جدی پیگیر تصمیمات شورای محترم اسلامی شهر تبریز در جهت راه اندازی بیمارستان شهرداری هستیم و رایزنی‌های لازم نیز در این خصوص صورت گرفته است.

وی توسعه و تجهیز درمانگاه الغدیر را اقدامی مورد نیاز خواند و یادآور شد: با توجه به کثرت جمعیت و با در نظر گرفتن نیاز منطقه به خدمات درمانگاه الغدیر که با استقرار شبانه روزی پزشک عمومی شروع بکار کرده بود و با توجه به تاکید شهردار تبریز در جهت ارتقا و حفظ و صیانت از سلامت پرسنل، بخش های دندانپزشکی و داروخانه و روانشناسی و تخصص های مرتبط در این درمانگاه اضافه شده است.

حسن‌زاده در خصوص بخش‌ها و خدمات درمانگاه امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: در کلینیک امام رضا بخش‌های درمانی مختلف فعالیت دارند ولی نیاز به وجود بخش‌های تخصصی دیگر نیز محسوس است و با توجه به محدودیت در تلاش هستیم تا با تغییرات لازم و گسترش فضای مناسب این بخش ها را راه اندازی کنیم. با اتمام قرارداد آزمایشگاه قبلی پس از طی مراحل مزایده آزمایشگاه دانش برنده شده که تحت عنوان دانش ۳ با همان تجهیزات و دقت عمل سلسه آزمایشگاههای دانش پس از سپری کردن فرآیند لازم بزودی شاهد استقرار آن در محل درمانگاه خواهیم بود.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری یادآور شد: بخش فیزیوتراپی درمانگاه امام رضا(ع) در حال نهایی شدن است و به دلیل نیاز به تقسیم بندی خاص داخل درمانگاهی و تغییرات مربوطه ساختمانی، امیدواریم تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد. بر همین اساس بخش های سونوگرافی و رادیولوژی که در حوزه های متعدد پزشکی کاربرد دارد و گستره عظیمی از حوزه درمان را تحت پوشش قرار می‌دهد پس از طی فرایند مزایده تا پایان سال ۱۴۰۱ در محل درمانگاه امام رضا (ع) راه اندازی می شود.

ارتقا خدمات درمانی بهداشتی

ارتقا خدمات درمانی بهداشتی

ارتقا خدمات درمانی بهداشتی


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.