کد خبر : 31860
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 دی 1401 - 6:57

تعطیلی کارخانه خودروساز در آذربایجان شرقی

تعطیلی کارخانه خودروساز در آذربایجان شرقی

در حالی که یکی از کارخانه‌ های خودروساز آذربایجانشرقی به دلیل مشکلات قضایی تعطیلی شده است رئیس صمت آذربایجان شرقی از اخذ مجوزهای مقدماتی برای ایجاد یک خودروساز جدید در استان خبر می دهد.

به گزارش آی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه خودرو باید از یک کالای سرمایه‌ای به کالای خدماتی تبدیل شود، گفت: وضعیت کنونی بازار خودرو یک فضای کاذب است که قطعا در چند ماه آینده وضعیت تامین خودرو به مراتب بهبود خواهد یافت و بر این اساس مردم فریب فضای تبلیغاتی دلالان را نخوردند.
تعطیلی یکی از کارخانه‌های خودروساز آذربایجان‌شرقی به دلیل مشکلات قضایی/ اخذ مجوزهای مقدماتی برای ایجاد یک خودروساز جدید در استان

صابر پرنیان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در آذربایجان‌شرقی قطعه‌سازان و مجموعه‌سازان بسیار خوبی وجود دارد، اظهار کرد: به منظور ایجاد ارزش افزوده در این صنعت، حتما باید خودروی تولیدی که قطعه‌سازان و مجموعه‌سازان ما را پشتیبانی کند، ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد یک خودروساز با برندی باکیفیت و قیمت مناسب در آذربایجان‌شرقی هستیم، گفت: در این خصوص تقریبا مجوزهای مقدماتی اخذ شده است و امیدواریم تا قبل از پایان امسال خبر خوشی به مردم داده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در تولید خودروهای تجاری قطب تولید کشور است، افزود: در بخش خودرو سواری در استان دو کارخانه وجود دارد که در حال حاضر یکی از این کارخانه‌ها به دلیل مشکلات قضایی تعطیل است ولی در بخش قطعه‌سازی و مجموعه‌سازی مانند تولید موتور، گیربکس و ملحقات خودرو قطب تولید کشور هستیم.

پرنیان اضافه کرد: در جریان برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو در تبریز ۴۰ شرکت حضور یافته بودند که سه تفاهم‌نامه همکاری مابین قطعه‌سازان، مجموعه‌سازان و ماشین‌سازان استان و شرکت‌های بزرگ خودروساز با هدف افزایش سهم تولید قطعات و فروش استان در سبد کشور منعقد شد.

وی، افزایش تولید قطعات خودرو در استان را موجب ایجاد اشتغال و تولید ثروت دانست و متذکر شد: اگر سرمایه‌گذاری خودروسازان در استان افزایش یابد در واقع تکنولوژی‌ها و ماشین‌آلات جدید وارد استان می‌شود و حجم تولید افزایش می‌یابد بنابراین قراردادهای منعقد شده در راستای تقویت اقتصاد و تقویت قطعه‌سازان استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کسب و کارهای بخش خصوصی رشد زیادی یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر مردم به عنوان مصرف‌کننده نهایی از قیمت، کیفیت و نحوه دسترسی و تامین خودرو ناراضی هستند، چرا که در شرکت‌های خودروسازی مدیریت و نگرش دولتی حاکم است در صورتی که دولت‌ها باید تسهیل‌گر و بسترسازی مناسب برای بهبود بخش تولید باشد.

وی با بیان اینکه خودرو باید از یک کالای سرمایه‌ای به کالای خدماتی تبدیل شود، یادآور شد: وضعیت کنونی بازار خودرو یک فضای کاذب است که قطعا در چند ماه آینده وضعیت تامین خودرو به مراتب بهبود خواهد یافت و در فضای خودرو گشایش بزرگی خواهد شد بر این اساس مردم فریب فضای تبلیغاتی دلالان را نخوردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با تبدیل آذربایجان‌شرقی به یک استان پایدار صنعتی و اقتصادی، باید قطعه‌سازان، مجموعه‌سازان و در نهایت خودروسازان را تقویت کنیم.

پرنیان ادامه داد: یکی از چالش‌های صنعتی به ویژه در صنعت قطعه‌سازی نبود برندی مشترک با حجم تولید انبوه است این در حالی است که اگر حجم تولید افزایش یابد قیمت تمام شده و میزان سرمایه‌گذاری نیز کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه در بخش‌های تولید و صنعت حرکت‌های خوبی شروع شده است، افزود: با توجه به کثرت تعداد قطعه‌سازان استان باید به منظور توانمندسازی این صنعت، زنجیره و هلدینگی تشکیل شود تا با مدیریتی واحد تحولی اساسی در این بخش ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت بالای تولید خودروهای باکیفیت گفت: با اقدامات مهمی که در شرکت‌های دانش بنیان در جریان است همچنین مطالبات مردم در آینده بسیار نزدیک بازار خودرو به تعادل خواهد رسید.

پرنیان اذعان داشت: با بهره‌گیری از سامانه جامع تجارت تمام کالاهای وارداتی و تولیدی در کشور رصد می‌شود، یعنی به عبارتی از این به بعد هر کالایی که شناسه نداشته باشد به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: با اجرای دقیق طرح سامانه جامع تجارت از ورود تولیدات زیرزمینی و کالاهای بی‌کیفیت قاچاق به بازار جلوگیری می‌شود.

تعطیلی کارخانه خودروساز آذربایجانشرقی

 

تعطیلی کارخانه خودروساز آذربایجانشرقی

تعطیلی کارخانه خودروساز آذربایجانشرقی


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.