کد خبر : 31875
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 دی 1401 - 23:50

کاهش ۱۵درصدی ترافیک تبریز با ساماندهی وانت بارها

کاهش ۱۵درصدی ترافیک تبریز با ساماندهی وانت بارها

شهردار تبریز از کاهش ۱۵ درصدی ترافیک برخی معابر شلوغ پس از آغاز ساماندهی وانت‌بارها خبر داد.

شهردار تبریز از کاهش ۱۵ درصدی ترافیک برخی معابر شلوغ پس از آغاز ساماندهی وانت‌بارها خبر داد.

به گزارش آی نیوز ، یعقوب هوشیار در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال در حوزه حمل‌ونقل عمومی اقدامات مؤثری از جمله بهره‌برداری از ایستگاه‌های فاز ۳ مترو تبریز و همت مضاعف برای اجرای مسیرگشایی‌های جدید انجام یافته است.

وی در خصوص ساماندهی سدمعبر خودرویی افزود: از زمان آغاز ساماندهی وانت‌بارها، طبق تحلیل نقشه‌های هوایی در ۱۵ روز اخیر با همراهی دستگاه قضائی باعث کاهش ترافیک در مسیرهای چایکنار و خیابان رضانژاد، آخر عباسی و دیگر معابر شلوغ شده است.

سدمعبر خودرویی و میوه‌فروشان وانت‌بار باعث نارضایتی و راه بندان زیادی در شهر شده بود که با همکاری و همراهی ارگان‌های دخیل شاهد موفقیت آمیز بودن این طرح و کاهش ترافیک در معابر هستیم.

شهرداری تبریز در سال جدید با اتخاذ سیاست اصولی ساماندهی و جمع آوری وانت بارهای مسدود کننده معابر گام اساسی در این راه برداشته است.

در سول سالهای اخیر یکی از مهمترین خواسته های شهروندان تبریزی از شهرداری تبریز رسیدگی به وضعیت نامناسب و ناهنجار وانت بارهای فروشنده میوه بوده است.

این وانت بارها با مسدود کردن معابر باعث ایجاد ترافیک سرسام آور در اکثر معابر اصلی و  فرعی شهر شده بودند.

از سوی دیگر عدم امکان نظارت درست بر فعالیت این وانت بارها، کم فروشی گرانفروشی و دیگر معضلات را متوجه وانت بارهای مسدود کننده معابر می کرد.

شهرداری به همراه چند ارگان و نهاد دیگر وظیفه مقابله با سد معبر کنندگان در شهر را  دارد. در حقیقت سد معبر توسط اشخاص در معابر و خیابانها تجاوز به حقوق شهروندان است و به طریق اولی شهرداری و دستگاههای نظارتی و مسئول باید زمینه و امکان سد معبر و تضییق حقوق مردم و شهروندان را از بین ببرند.

جمع آوری وانت بارهای مسدود کننده معابر و ساماندهی این وانت بارها که خواسته مکرر شهروندان بوده است در صورت به نتیجه رسیدن می تواند معیاری برای سنجش جدیت شهرداری در تامین حقوق شهروندان باشد.

کاهش  ترافیک وانت بارها

کاهش  ترافیک وانت بارها

کاهش ترافیک وانت بارها

کاهش  ترافیک وانت بارها


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.