کد خبر : 3196
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 تیر 1394 - 5:34

بزرگ‌ترین شرکت امریکایی در راه تهران

بزرگ‌ترین شرکت امریکایی در راه تهران

شرکت شلمبرژه امریکایی – انگلیسی به عنوان بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان در حالی آماده بازگشت به ایران شده که پالایشگاه‌های آسیایی و آفریقایی برای خرید نفت ایران در دوران پساتحریم صف کشیده‌اند.

 

به گزاش اعتماد، با توافق هسته‌ای ایران و غرب پیش‌بینی می‌شود در قالب یک برنامه زمان‌بندی وزنه ۱۱ تحریم بین‌المللی از پای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران باز شود.
براساس توافق ایران با گروه ١+۵، صادرات و واردات و حمل نفت، فرآورده نفتی، گاز و پتروشیمی ایران، واردات تجهیزات یا تکنولوژی کلیدی نفتی به کشور، سرمایه‌گذاری خارجی در صنایع نفت و انرژی، طراحی و ساخت نفتکش، خدمات بیمه‌ای یا بیمه اتکایی نفتکش‌ها، ارایه خدمات پرچم و تعیین وضعیت برای کشتی‌های نفتکش و گازبر ایرانی آزاد خواهد شد.
 پال کیبزگارد، مدیر اجرایی شرکت امریکایی- انگلیسی شلمبرژه که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات نفتی در جهان به شمار می‌رود از بازگشت قریب الوقوع خود به صنایع نفت و گاز در صورت لغو تحریم‌ها خبر داده است.
 از سوی دیگر الکساندر نوواک، وزیر فدراسیون انرژی روسیه با بیان اینکه دولت روسیه با عبدالله البدری، دبیرکل اوپک روز ۳۰ جولای در مسکو در مورد بازارهای نفت و وضعیت ایران رایزنی خواهند کرد، اعلام کرد: روسیه که رقم تولید خود را به بالاترین رقم از زمان فروپاشی شوروی سابق یعنی ٧١/١٠ میلیون بشکه در روز رسانده، سال آینده نیز تولید بالای خود را حفظ خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.