کد خبر : 32075
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 بهمن 1401 - 10:06

تبریز جایگاه گفتمان سازی خود را از دست داده است

تبریز جایگاه گفتمان سازی خود را از دست داده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تبریز جایگاه خود را در گفتمان‌سازی از دست داده است، یادآوری کرد: تبریز با پیشینه‌ای قابل توجه در مکاتب مختلف هنری، روز به روز جایگاه خود را از دست داده و تهی از اندیشه می‌شود.

به گزارش آی نیوز سیدمحمدحسین بلاغی روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه در حوزه های فرهنگ و هنر از جریان مردم محور فاصله گرفته ایم، گفت: تشکیل هسته های مردمی در این حوزه ها ضروری است.

بلاغی افزود: تصدی گری دولتی در این حوزه‌ها به معنی فاصله گرفتن از فرهنگ و هنر مردمی بوده و باید از ظرفیت مردم در این حوزه‌ها استفاده شود.

وی با تاکید بر ضرورت بازنگری در مدیریت فرهنگی استان و تبریز، اظهار داشت: فعالیت هیأت‌های حسینی مردم محور بوده و در نتیجه برآورد آنها در اشاعه و گسترش فرهنگ حسینی در جامعه مثبت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تمام ابزارهای رسانه‌ای جهان در حال حمله به ارزش‌های جامعه هستند، گفت: عدالت فرهنگی تنها به معنی ایجاد و احداث مراکز فرهنگی نیست بلکه جایگاه دادن به فرهنگ و هنر مردمی نیز حائز اهمیت است.

بلاغی، با بیان اینکه قرارگاه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با کمک شهرداری و شورای اسلامی تبریز ایجاد می‌شود، ادامه داد: در حوزه‌های فرهنگ و هنر همواره به صورت جزیره‌ای عمل شده و هم‌افزایی کمتری در این زمینه ایجاد شده است.

وی یادآوری کرد: در این حوزه‌ها باید هسته‌های مردمی هنری و فرهنگی را پای کار آورد و از تصدی گری فاصله گرفت و در خصوص ذائقه‌شناسی به مردم محوری و کار جمعی اهتمام ویژه‌ای داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: باید پایش مصرف کالای فرهنگی در شهر از طریق مراکز و یا مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی انجام شود تا بر اساس آن برنامه ریزی صورت گیرد.

بلاغی، بر لزوم تعامل و هماهنگی بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تبریز تاکید کرد و افزود: در برنامه ریزی فرهنگی شهر، نقشه سازمانی فرهنگی کشور باید مدنظر قرار گیرد و باید از ظرفیت انجمن‌های علمی فرهنگی و هنری و ادبی شهر که به صورت رسمی از وزارت ارشاد مجوز گرفته‌اند در برون سپاری امور استفاده شود.

وی با بیان اینکه تبریز جایگاه خود را در گفتمان‌سازی از دست داده است، یادآوری کرد: تبریز با پیشینه‌ای قابل توجه در مکاتب مختلف هنری، روز به روز جایگاه خود را از دست داده و تهی از اندیشه می‌شود.

بلاغی، با اشاره به اینکه اصفهان ۱۷ سالن سینمایی دارد که سالن‌های ۲ منظوره سینما – فرهنگسرا است، گفت: در تبریز نیز حوزه هنری آماده تبدیل فرهنگسراهای سطح شهر به سینما است.

تبریز جایگاه گفتمان‌ سازی از دست داده است

تبریز جایگاه گفتمان‌ سازی

تبریز جایگاه گفتمان‌ سازی

تبریز جایگاه گفتمان‌ سازی


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.