کد خبر : 32124
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1401 - 1:09

حاشیه ارس قطب‌ تولید و پرورش ماهیان خاویاری

حاشیه ارس قطب‌ تولید و پرورش ماهیان خاویاری

حاشیه رودخانه ارس یکی از قطب‌های تولید و پرورش انواع ماهیان پرورشی به خصوص ماهیان خاویاری در کشور است.

به گزارش آی نیوز سرپرست مدیریت شیلات استان آذربایجان‌شرقی گفت: حاشیه رودخانه ارس یکی از قطب‌های تولید و پرورش انواع ماهیان پرورشی به خصوص ماهیان خاویاری در کشور است.
حاشیه رودخانه ارس یکی از قطب‌های تولید و پرورش ماهیان خاویاری در کشور

جواد گوزلی در پروژه‌ها و ظرفیت‌های شیلاتی و صید و صیادی شهرستان‌های خداآفرین و جلفا در جمع بهره‌برداران و فعالان حوزه شیلات وآبزیان منطقه و در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه وجود رودخانه دائمی ارس در شهرستان‌های حاشیه این رودخانه، ظرفیت بالایی برای توسعه آبزی‌پروری و گردشگری شیلاتی به وجود آورده است، اظهار کرد: حاشیه این رودخانه مرزی در راستای آبزی‌پروری، بهره‌وری بهینه از منابع آبی، ایجاد اشتغال پایدار و ارزش افزوده از جمله دستاورد‌های با ارزش شیلاتی در استان است.

وی با بیان اینکه شهرستان جلفا با دارا بودن اقلیم مطلوب، از ظرفیت بالایی در امر پرورش ماهیان سردآبی و خاویاری برخوردار است، افزود: طرح ماهیان خاویاری در قالب پایلوت از سال ١٣٩٣ در حاشیه رودخانه ارس اجرا شده است و خوشبختانه این طرح مسیر پیشرفت را طی کرده و مطابق برنامه‌ریزی انجام شده هم اکنون طرح توسعه‌ای آن شامل فرآوری و بسته‌بندی اجرایی می‌شود.

گوزلی ادامه داد: پروژه شهید سلیمانی شهرستان خداآفرین از پروژه‌های شاخص استان با ظرفیت تولید ۱۵۰۰ تن در سال به عنوان بزرگترین واحد سرپوشیده پرورش ماهی قزل آلای شمال‌غرب کشور می‌باشد و فاز اول این مگاپروژه شیلاتی استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد ریال و با تولید ۳۰۰ تن ماهی قزل آلا در حال بهره‌برداری است.

وی افزود: رفع موانع موجود در بخش شیلات، عزمی جدی و مساعدت و هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد، اگرچه با حرکت جهادی همکاران در مجموعه شیلات استان شاهد پیشرفت‌های چمشگیری بوده‌ایم اما ضروری است همه مسؤولان در این حوزه، ضمن دانش بینان کردن فعالیت‌های شیلاتی نسبت به تلاشی مضاعف برای توسعه آبزی‌پروری و آبزی مصرفی قدم بردارند.

سرپرست مدیریت شیلات استان ضمن اظهار امیدواری برای قابلیت تبدیل حاشیه رودخانه ارس به یکی از قطب‌های تولید و پرورش انواع ماهیان پرورشی به خصوص ماهیان خاویاری در کشور، توصیه کرد: افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این بخش با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های خداآفرین و جلفا و یا مدیریت شیلات استان از فرصت به‌وجود آمده برای فعالیت اقتصادی استفاده کنند.

ارس پرورش ماهیان خاویاری

ارس پرورش ماهیان خاویاری


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.