کد خبر : 3247
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مرداد 1394 - 7:32

اجرای عملیات بهسازی و تحکیم اتوبان پاسداران، حدفاصل عون‌بن‌علی تا ارم

اجرای عملیات بهسازی و تحکیم اتوبان پاسداران، حدفاصل عون‌بن‌علی تا ارم

 شهردار منطقه یک تبریز از اجرای بهسازی و تحکیم اتوبان پاسداران، حدفاصل عون‌بن‌علی تا ارم خبر داد.

به گزارش آی نیوز به نقل از شهرداری منطقه یک تبریز، داوود بهرا گفت: در ادامه عملیات بهسازی وترمیم اتوبان پاسداران، خاکبرداری، زیرسازی اساسی و مقاوم سازی مسیر به طول دو کیلومتر از اول عون‌بن‌علی به طرف ارم در لاین رفت به فرودگاه اجرا شد.
بهرا،  ایمن‌سازی و زهکشی حاشیۀ اتوبان پاسداران جهت تسهیل درعبورو مرورو هدایت آبهای سطحی سرازیر  شده  از ارتفاعات عون بن علی  را از اقدامات مهم در اجرای بهسازی این قسمت از اتوبان خواند.
شهردار منطقۀ یک تبریز به بیان اقداماتی اساسی وارائه گزارشی از روند اجرای طرح پرداخت وافزود: در این طرح عملیات تراش آسفالت رویه به طول ۱۰۰۰متر، عرض ۱۶ متر و ضخامت ۳۰ سانتی متری انجام و تراشه های آسفالت برای بازیافت اماده سازی شدند، در کنار این طرح عملیات زهکشی و خاکبرداری جهت جلوگیری از نفوذ آبهای سطحی وزیر زمینی به بدنه جاده  درعمق ۴ متری به مرحلۀ اجرا درآمده است.
شهردار منطقه یک، به فعالیتهای منحصر به فرد عمرانی توسط تیم مجرب مقاوم سازی و بهسازی اتوبان پاسداران اشاره نموده وگفت:در مرحلۀ دوم این طرح شاهد خاکبرداری، تعمیرات زیرسازی، اساس، ایمن سازی، خاکریزی اساسی، اصلاح شیب و در آخرین مرحله قیر پاشی وآسفالت اساسی سه لایه و درمرحلۀ نهائی به ضخامت ۳۳ سانتی متر وعرض ۲۸ متری انجام پذیرفته است.
شهردار منطقۀ یک تبریز با اشاره به انجام مطالعات اساسی توسط کارشناسان مجرب واستفاده از توان علمی وتخصصی مهندسین بومی در بهسازی ومقاوم سازی اتوبان پاسداران وترمیم اساسی اتوبان پاسداران در بخشهای دیگر اشاره نموده وکیفی سازی خدمات عمرانی ورفاهی واستفاده از متخصصین امر را در جهت پیشبرد اهداف کلی شهرداری مهم وموثر ارزیابی نموده و پروژه بهسازی و ترمیم اتوبان پاسداران را جزء پروژه های حساس وکلیدی کلانشهر تبریز قلمداد نمود.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت این طرح افزود: این طرح به جهت کاهش بارترافیکی منطقه ، سهولت در عبورو مرور و کاهش میزان تصادفات وحوادث ناشی از عبورو مروروسایل نقلیه و به جهت واقع شدن در شریان حیاتی اتصال جادۀ تهران به  بازرگان نقش حیاتی وکلیدی داشته و از جمله  طرحهای اساسی و مورد  تاکید شهردار و اعضای محترم  شورای اسلامی کلانشهر تبریز می باشد.
شایان ذکراست شهرداری منطقۀ  یک تبریز طرحهای کلیدی دیگری نیز در جهت توسعه وبهسازی مناطق حاشیه شمالی از جمله ایجاد راه دسترسی یوسف آباد به اتوبان پاسداران را دردست احداث دارد که در آینده ای نزدیک افتتاح و تقدیم همشهریان عزیز خواهد گردید.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.