کد خبر : 3254
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مرداد 1394 - 5:02

شورا وشهرداری ازهرگونه سرمایه گذاری بخش خصوصی در مورد گردشگری استقبال می کند

شورا وشهرداری ازهرگونه سرمایه گذاری بخش خصوصی در مورد گردشگری استقبال می کند

 رئیس شورای شهر تبریز گفت: شورا و شهرداری تبریز در راستای توسعه زیرساختهای گردشگری تبریز از هرگونه سرمایه گذاری بخش خصوصی در مورد گردشگری استقبال می کند.

به گزارش آی نیوز، دکتر شهرام دبیری در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به شروع سرمایه‌گذاری های کلان در سطح شهر تبریز، اظهار کرد: پروژه‌هایی همچون باغ وزیر به ارزش ۲۷۵ میلیارد تومان، مجتمع ولی امر با اعتبار ۱۶۳ میلیارد تومانی، اطلس به ارزش ۱۸۶ میلیارد تومان و مجتمع تجاری با حجم سرمایه‌گذاری ۲۳۲ میلیارد تومان از جمله پروژه‌های شورا و شهرداری می‌باشد.
رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه پرونده بنیان دیزل در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده است، گفت:  در این پروژه سهم شهرداری ۴۰ درصد می‌باشد و طرف مقابل می‌تواند با پرداخت عوارض با شهرداری مشارکت نداشته باشد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات صنایع در تبریز خاطرنشان کرد: شورا متولی صنعت نیست و تنها پروژه‌های عمرانی، تجاری، تفریحی انجام می‌دهد اما در عمل از پروژه‌های صنعتی و ایجاد اشتغال حمایت می‌کند.
دبیری با بیان اینکه برخی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری از قبل راکد مانده بود، ابراز کرد: به خاطر رکود اقتصادی حاکم بر جامعه نتوانستیم از مجتمع‌های تجاری بهره‌برداری کافی کنیم. با مزایده و فروش آنها شهرداری به درآمد خود خواهد رسید.
عضو شورای شهر تبریز افزود: در زمینه گردشگری سیاست شورا جهت‌گیری به سمت خدمات عمومی و تفریحی است، با اجرای طرح‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران قصد ترویج پروژه‌های تفریحی و گردشگری را داریم. درصورت جذب سرمایه‌گذار مجتمع تفریحی باغلارباغی به مکان دیگری منتقل و تبدیل به یک مرکز تفریحی سرپوشیده خواهد شد.
دبیری در خصوص برنامه ریزی و عملکرد شورا و شهرداری برای ساخت پارکینگ و هتل، بیان داشت: ترافیک یکی از معظلات اساسی شهر تبریز است و ما برای کاهش آن در مناطق ۱۷ شهریور، پاستور، قدس و جنب بیمارستان عالی نسب قصد ساخت پارکینگ با مشارکت بخش خصوصی را داریم. برای جذب سرمایه‌گذار باید سیاست‌های تشویقی زیادی اعمال شود چراکه سرمایه‌گذار برای کسب منفعت معقول و منطقی می‌آید.
گفتنی است بر اساس اعلام روابط عمومی شورای شهر تبریز مقرر شده بود دکتر اسماعیل چمنی، نایب رئیس شورای شهر تبریز در این مصاحبه حضور داشته باشد اما به علت مسمومیت وی، رئیس شورا در نشست خبری حاضر و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.