کد خبر : 3261
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مرداد 1394 - 8:04

ایجاد درآمدپایدار و جذب سرمایه گذار اولویت اول شورای شهر تبریز

ایجاد درآمدپایدار و جذب سرمایه گذار اولویت اول شورای شهر تبریز

عضو هئیت رئیسه شورای شهر تبریز ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری و جذب سرمایه گذار را اولویت اساسی شورا دانست و از افزایش دوبرابری حجم سرمایه گذاری در دوره چهارم شورا نسبت به دوره های قبلی خبر داد. .

به گزارش آی نیوز، سعید حاجی زاده در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: در این راستای احداث خط سوم مترو تبریز با ورود سرمایه گذار خارجی با هزینه ای معادل ۲۷ هزار میلیارد ریال توسط شرکت ترکیه ای آغاز خواهد شد.
سعید حاجی زاده با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه گذار برای توسعه تبریز گفت: طبق تفاهمنامه صورت گرفته برای احداث خط سوم مترو تبریز  ۱۵ درصد سهم شهرداری و مابقی سهم شرکت ترکیه‌ای خواهد بود.
وی با اشاره به حرکت شورا و شهرداری تبریز به سمت درآمدهای پایدار افزود: درحال حاضر بیش از ۷۰ درصد درآمدهای شهرداری نامطمئن می‌باشد و همین امر در روند بودجه‌ریزی برای طرح‌های شهری تاثیرگذار است.
سخنگوی شورای شهر ادامه داد: با جذب سرمایه‌ گذار می‌توان در راستای ایجاد توازن در مناطق کم برخوردار قدم برداشت و در مناطق محروم پروژه‌های تجاری، تفریحی و خدماتی اجرا کرد.
سعید حاجی زاده در خصوص طرح های مشارکتی شهرداری تبریز در سال ۹۳ تصریح کرد: سال گذشته ۵۷ طرح مشارکتی به ارزش چهار هزار و ۲۶ میلیارد تومان تصویب شد که در حال حاضر ۱۸ عدد از آنها با حجم ۳ هزار و ۸۸ میلیارد تومانی در حال اجراست. از این بین ۱۱ طرح آماده فراخوان و ۲۸ طرح در مرحله مذاکره با بخش خصوصی است.
سخنگوی شورای شهر تبریز با اعلام اینکه برطبق برنامه ریزی های صورت گرفته ۱۹ طرح به ارزش پنج هزار و ۵۴۴ میلیارد تومان تا سال ۹۴ انجام خواهد شد، گفت: در سال‌های گذشته بیشتر پروژه‌ها در شرق تبریز صورت می‌گرفت و مناطق ۱،۲ و ۵ بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده بودند اما در سال جاری شاهد اجرای پروژه‌های متعدد در غرب تبریز از جمله مناطق ۳،۶ و ۹ خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذار در مناطق کم‌برخوردار امری دشوار است، افزود: انتقال سرمایه از شرق به غرب نشان از فعالیت رضایت‌بخش شهرداری است. اکنون شرکت‌ها و سازمانهای شهرداری نیز به مسئله سرمایه‌گذاری ورود پیدا کردند و ما شاهد اجرای طرح توسط سازمان پسماند و شرکت اتوبوسرانی می‌باشیم.
وی عنوان کرد: شورای شهر در راستای احیای بافت فرسوده ۱۱ طرح را به ارزش ۵۵۶ میلیارد تومان اجرا کرده است.
حاجی‌زاده با اشاره به عقد ۴ تفاهمنامه برای توسعه‌ی قطار شهری تبریز، بیان کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۲ هزار و ۸۳۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است، در این بین تنها ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای احداث خط ۳ مترو تبریز به طول ۱۵ کیلومتر در نظر گرفته شده است و طبق تفاهمنامه ۱۵ درصد سهم شهرداری و مابقی سهم شرکت ترکیه‌ای است.
عضو شورای شهر در پایان خاطرنشان ساخت: به طور کلی ۹۱ طرح در طول دوسال اخیر با حجم سرمایه‌گذاری نه هزار و ۵۷۰ میلیارد تومانی تصویب شده است که پنج هزار و پانصد میلیارد آن مربوط به سال ۹۴ است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.