کد خبر : 32635
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1401 - 11:07

شمار قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه از ۱۶ هزار نفر فراتر رفت

شمار قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه از ۱۶ هزار نفر فراتر رفت

بر اساس جدیدترین آمار، مجموع قربانیان زلزله مرگبار اخیر در ترکیه و سوریه از ۱۶ هزار نفر گذشت.

آی نیوز، بر اساس جدیدترین آمار، مجموع قربانیان زلزله مرگبار در ترکیه و سوریه از ۱۶ هزار نفر گذشت و بیش از ۶۹ هزار نفر هم زخمی شده‌اند.

به گزارش الجزیره به نقل از مقامات، تاکنون دستکم ۱۲۸۷۳ نفر در ترکیه جان خود را از دست داده‌اند و در سوریه هم حداقل ۳۱۶۲ نفر قربانی شده‌اند. طبق اعلام آژانس بلایای طبیعی ترکیه، در مجموع ۲۸۰۴۴ نفر از مناطق زلزله‌زده در جنوب ترکیه تخلیه شده‌اند.

در حالی عملیات امداد و نجات در ترکیه در پی زمین‌لرزه مرگبار دوشنبه به مرکزیت جنوب این کشور ادامه دارد که طبق گزارش‌ها بسیاری از مردم زلزله‌زده احساس می‌کنند که رها شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «در غازی آنتپ که پس‌لرزه‌های شدید در آن ادامه دارد، ساکنان تقریبا چیزی ندارند. مغازه‌ها بسته است، وسایل گرمایشی سوخت ندارند زیرا خطوط گاز برای جلوگیری از انفجار قطع شده و یافتن بنزین دشوار است. تنها نانوایی‌ها با صف‌های طولانی باز مانده‌اند».

در پایان این گزارش آمده «بسیاری از بازماندگان احساس می‌کنند که رها شده‌اند، آن‌ها با هوای سرد نیز مبارزه می‌کنند به‌ویژه از آنجایی که بسیاری از آن‌ها بدون اینکه حتی زمانی برای پوشیدن کفش‌ها در زمان وقوع زلزله داشته باشند، به بیرون هجوم آوردند».

پیش از این، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه حین بازدید از مناطق زلزله‌زده در جنوب این کشور، به وجود مشکلاتی در واکنش اولیه دولت خود به این زمین‌لرزه‌ها در جنوب ترکیه اذعان کرد.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه دوشنبه (۲۴ بهمن)، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد. داده‌های مراکز زلزله‌نگاری حاکی از آن بود که که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌ آنتپ ترکیه رخ داده است.

بر اساس گزارش‌ها، زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و… به ثبت رسید.

 

قربانیان زلزله ترکیه سوریه

قربانیان زلزله ترکیه سوریه

قربانیان زلزله ترکیه سوریه


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.