کد خبر : 32657
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1401 - 7:43

قول شهردار: معابر بالای ۶ متری تبریز تا ۴ ماه آینده هیچ‌گونه چاله‌ای نخواهد داشت

قول شهردار: معابر بالای ۶ متری تبریز تا ۴ ماه آینده هیچ‌گونه چاله‌ای نخواهد داشت

شهردار تبریز از پیش‌بینی تخصیص ۱۳۰۰ میلیارد ریال جهت چاله‌زدایی معابر در بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: تا خرداد سال آینده، در معابر بالای ۶ متر شهری هیچ‌گونه چاله وجود نخواهد داشت.

شهردار تبریز از پیش‌بینی تخصیص ۱۳۰۰ میلیارد ریال جهت چاله‌زدایی معابر سطح شهر در بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: تا خرداد سال آینده، در معابر بالای ۶ متر شهری هیچ‌گونه چاله وجود نخواهد داشت.

به گزارش آی نیوز ،  یعقوب هوشیار در دومین جلسه از سومین دور قرارهای خدمت شهرداری تبریز که در حوزه منطقه یک برگزار شد، اظهار کرد: چاله‌زدایی معابر سطح شهر همچنین در طرح استقبال از بهار امسال نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی از فعال شدن حوزه گردشگری در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: در تقویم سال ۱۴۰۲ موضوع گردشگری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

هوشیار با بیان اینکه رویکرد ما در بودجه، همان افزایش ۴۰ درصدی است، گفت: عوارض پنج‌ هزار میلیاردی را هفت هزار میلیارد پیش‌بینی کرده‌ایم و به نسبت‌ برخی شهرها بیشترین افزایش را در بودجه داشته‌ایم.

شهردار تبریز ادامه داد: طی سال آینده تحولی در رابطه با پروانه‌های بافت تاریخی اتفاق می‌افتد. مولدسازی املاک محصول زحمات ۶ ماهه کارکنان حوزه شهرسازی، املاک و … بوده است.

به گفته هوشیار، تلاش ما این است سال آینده پروژه‌ها را در ابتدای سال اجرایی کرده و تا نیمه اول سال به اتمام برسانیم.

برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز

شهردار تبریز همچنین از برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای جلوگیری و حل معضل ساخت و ساز غیرمجاز جهت اجرا در سال آینده خبر داد.

هوشیار با قدردانی از تلاش رسانه‌ها در خصوص احصا و بیان مشکلات شهری یادآور شد: به استناد مشکلات بیان شده از سوی رسانه‌ها، تدبیری برای رفع آنها اندیشیده شده و در بودجه سال بعد مدنظر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امور ارتباطات منطقه موارد مطرح شده توسط رسانه‌ها در جلسات قرار خدمت را مجلد و در اختیار شهردار منطقه قرار می‌دهد، تصریح کرد: هر کدام از این مشکلات حل شود، نتیجه آن در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

هوشیار با اشاره به اینکه شهرداری منطقه یک بافت برخوردار و کم برخوردار دارد از لزوم ارائه تدبیر برای احداث‌های غیرمجاز در منطقه سخن گفت و در عین حال از برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای این موضوع جهت اجرا در سال آینده خبر داد.

شهردار تبریز عملکرد قوی در بحث فرهنگ‌سازی را ضروری دانست و با اشاره به معضلات ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز، سوءاستفاده برخی افراد خاص از این موضوع را موجب تشدید مشکلات ارزیابی کرد و متذکر شد: فرهنگ‌سازی در این خصوص و مشارکت مردم می‌تواند در حل این مشکل موثر باشد.

وی، فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف از جمله ترافیک را هم ضروری قلمداد کرد و در عین حال از لزوم همکاری دیگر دستگاه‌ها در حل مشکل ترافیک سخن گفت.

وی اضافه کرد: ۶۰ درصد خودروهای شهری تک‌سرنشین هستند و باید با توسعه حمل و نقل مردم را ترغیب به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی کنیم.

هوشیار ابراز امیدواری کرد که با همراهی رسانه‌ها و مردم، شهرداری بتواند خلأهای موجود را پر کرده و رفع مشکلات شهری را تسریع دهد.

پیش‌بینی ۱۴۰ میلیارد تومان جهت توانمندسازی محلات حاشیه‌نشین در بودجه سال آتی

شهردار منطقه یک تبریز بیان داشت: در بودجه سال آینده منطقه، ۱۴۰ میلیارد تومان برای توانمندسازی و خدمات‌دهی به محلات حاشیه‌نشین گنجانده شده است.

حمید شاهوردی در دومین جلسه از دور سومین دور قرارهای خدمت شهرداری تبریز اظهار کرد: بودجه منطقه یک در سال آینده دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در بودجه سال آینده برای خرید تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و برای تملک اماکن تاریخی دوکمال نیز ۲۰ میلیارد تومان تخصیص داده می‌شود.

شاهوردی با اشاره به تداوم برنامه‌های مسیرگشایی در سال آینده ابراز کرد: برای احداث خیابان ۴۵ متری انقلاب به طول ۱۶۰۰ متر، ۵۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه یک خاطرنشان کرد: برای تملک‌های مسیرگشایی‌های نیمه‌تمام سطح منطقه در معابر پل کابلی، شهید مناف‌زاده، نجفیان .ور، خیابان امام‌زاده نیز در بودجه سال آینده ۷۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص خواهد گرفت.

شاهوردی در تشریح برنامه‌های قرارگاه مسکن منطقه ۱ تبریز در سال آینده، تصریح کرد: ۱۵۰ واحد مسکونی واقع در گلکار در مساحت سه هزار و ۳۰۰ متر با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان احداث می‌شود.

وی با اشاره به کمک مالی ۲۰ میلیارد تومانی منطقه در سال آتی برای تکمیل فونداسیون، اسکلت پوشش سقف صفه جنوبی مقبره‌الشعرا، گفت: برای احداث فرهنگسرای جدید با مساحت ۵۰۰ متر بودجه ۱۰ میلیارد تومانی تخصیص می‌شود همچنین برای تملک و اجرای یک فرهنگسرای دیگر در ملازینال اعتبار ۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه یک ادامه داد: برای تملک باغات ۳۲ هزار مترمربعی چایکنار اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده و ۱۹ میلیارد تومان نیز برای احداث و تجهیز این مکان تخصیص می یابد.

شاهوردی با برشمردن پروژه های سال آینده منطقه اظهار کرد: احداث بازارچه در هفت تیر، بازسازی کانال و مسیل، تملک یک رشته قنات به مبلغ ۵ میلیارد تومان، تکمیل ساماندهی مهرانه‌رود با ۳ میلیارد تومان و احداث ایستگاه بحران در مسیرگشایی انقلاب نیز ۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای احداث پیاده‌راه در ابعاد ۲۲۵ متر در ۱۰ متر در سال آینده تخصیص داده شده است همچنین تکمیل پل عابر پیاده در پل سنگی و احداث پل عابرپیاده در میدان شهید فهمیده و ایمن سازی پل‌ها معابر از دیگر برنامه‌های سال آتی منطقه است.

شهردار منطقه یک تبریز با بیان برنامه‌های سال آینده منطقه ابراز کرد: ۳۵ میلیارد برای تکمیل و تجهیز مرکز مدیریت بحران، تملک و احداث و تجهیز گرم‌خانه در زمین ‌های لاله با ۱۰میلیارد تومان بودجه از اهم فعالیت‌های سال آینده منطقه است.

وی یادآور شد: در سال آتی برای احداث و توسعه فضای سبز ۹ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده و برای احداث پارک‌های ۵۰ هکتاری عینالی و پنجاه هکتاری وادی رحمت نیز ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است. برای هوشمندسازی و مسائل حمل‌ونقل و ترافیک و اجرای طرح‌های ترافیکی نیز ۱۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 

قول شهردار معابر چاله

قول شهردار معابر چاله

قول شهردار معابر چاله

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.