کد خبر : 32930
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1401 - 8:33

۲۲۰ اثر به دبیرخانه کنگره ملی شعر ترکی “ایران دل” ارسال شد

۲۲۰ اثر به دبیرخانه کنگره ملی شعر ترکی “ایران دل” ارسال شد

مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبیل از ورود ۲۲۰ اثر از ۱۳۲ شاعر از داخل و خارج کشور به دبیرخانه کنگره سراسری شعر ترکی «ایران دل» خبر داد.

به گزارش آی نیوز ، قاسم مزین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شاعران با توجه به عشق و علاقه‌ای که به میهن عزیزمان دارند با الهام از سه بیت مشهور حکیم نظامی گنجوی در ستایش ایران (چونکه ایران دل زمین باشد / دل ز تن به بود یقین باشد)، با ارسال شعرهایی در قالب‌های عروضی، هجایی و آزاد، استقبال شایسته‌ای از کنگره به عمل اوردند.

وی افزود: شاعرانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و هلند به دبیرخانه این جشنواره شعر فرستاده اند و بیشترین مشارکت به ترتیب از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، آذربایجان غربی و تهران است و از بین کشورهای خارجی نیز جمهوری آذربایجان بیشترین آثار را به خود اختصاص داده است.
مزین ادامه داد: داوری آثار کنگره توسط استادان برجسته انجام می‌شود و اختتامیه و اعلام شعرای منتخب در نیمه دوم اسفندماه هم‌زمان با بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در اردبیل برگزار خواهد شد.

به گفته مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبیل، آثار برگزیده در قالب کتاب مجموعه شعر «ایران دل» با نام صاحب اثر و ویرایش دبیرخانه منتشر خواهد شد.
وی گفت: جشنواره سراسری شعر ترکی «ایران دل» به همت حوزه هنری استان اردبیل و با همکاری موسسه فرهنگی قفقاز، مرکز پژوهش‌های فرهنگی آذربایجان، رادیو برون مرزی آران صدا و سیمای مرکز اردبیل و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

 

کنگره ملی شعر ترکی

کنگره ملی شعر ترکی

کنگره ملی شعر ترکی


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.