کد خبر : 3295
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردین 1391 - 2:37

شکست نهضت پرچاله آسفالت ریزی خیابانهای تبریز

شکست نهضت پرچاله آسفالت ریزی خیابانهای تبریز

 علی عباسی – وضعیت آسفالت بسیاری از معابر اصلی و اکثر معابر فرعی در تبریز اسفناک است.

به گزارش آی نیوز – چاله های عمیق، ترک خوردگی های عرضی، حفاری های مختلف سازمانهای مختلف و عوامل جوی و عدم وجود زیرسازی های مناسب در خیابانها باعث شده اند خیابانهای کلانشهر تبریز شکنجه گاه ماشین سواران در این شهر گردد.

علیرضا نوین شهردار تبریز از چند سال پیش خبر از اصلاح و بهسازی آسفالت معابر عمومی و خیابانهای شهر تبریز داده است.

وی در چند مصاحبه خبر داده بود که شهروندان در خیابانهای اصلی تبریز دیگر شاهد وجود چاله نخواهند بود.

اما اگر شما شهروند تبریزی باشید و یک ساعت در خیابانهای اصلی شهر تبریز به رانندگی بپردازید متوجه خواهید شد که اکثر خیابانها پر هستند از چاله های کوچک و بزرگی که درکوشه و کنار خیابانها سربرمی آورند.

علاوه بر چاله های کوچک و بزرگ عمیق و خطرناکی که در اکثر خیابانهای اصلی و فرعی شهر قابل مشاهده هستند ترک خوردن آسفالتها نیز نشان از عدم موفقیت شهرداری تبریز در به ثمر رساندن نهضت آسفالتریزی در این شهر دارد.

علیرضا نوین در مرداد ماه سال نود و در حاشیه یکی از جلسه های علنی شورای اسلامی شهر تبریز خبر از صرف هزینه ۵۰۰ میلیاردی برای اصلاح آسفالت معابر شهر تبریز داده بود و متذکر شده بود که در طی ۵ سال اخیر سالانه مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای این امر هزینه شده است.

آنچه از ظواهر امر پیداست این است که شهرداری تبریز با توجه به عوامل مختلف نتوانسته است در نهضت آسفالتریزی عملکرد موفقی داشته باشد.

اولا بارها مشاهده شده است که تنها دو سه روز بعد از آسفالتریزی اساسی یک خیابان دستگاههای شهری دیگری نظیر شرکت گاز یا شرکت آب و فاضلاب و یا مخابرات اقدام به حفاری در خیابان نموده اند و علاوه بر اینکه هزینه مضاعفی را بر گرده شهروندان و شهرداری تبریز تحمیل نموده اند باعث نابود قسمت اعظمی از آسفالت خیابان نیز می شوند .

شهروندان تبریزی در هر خیابانی شاهد بازسازی کج و معوج اینگونه خیابانها هستند.

در این مورد بخصوص این سوال در ذهن هر کس پدید می آید که به راستی آیا امکان هماهنگی با دستگاههای معدودی از قبیل شرکت گاز و شرکت آب و فاضلاب و مخابرات تبریز نیست. آیا عوامل شهرداری تبریز نمی توانند قبل از آسفالتریزی اساسی و یا حتی ترمیم آسفالتهای یک خیابان با شرکت های سه گانه خدماتی بالا هماهنگی کنند تا از حیف و میل پول شهروندان تبریزی جلوگیری شود؟!

به نظرم این کار شدنی است. هرچند عدم وجود مدیریت واحد شهری و همچنین استقلال رای و برنامه هر کدام از سه نهاد خدماتی ذکر شده شهر که به شورای اسلامی شهر نیز پاسخگو نیستند کمی این مسئله را سخت می کند.

آیا شورای شهر تبریز قانونی را در این رابطه به تصویب رسانده است تا شرکت های مختلف به میل خود نتوانند آسفالت معابر را از بین ببرند.

البته در این میان نباید از یاد ببریم که آسفالت دوباره همین خیابانها علاوه بر اینکه در آخر سال کارنامه پربارتری را برای شهرداری رقم می زند می تواند پول های کلانی را نیز روانه جیب پیمانکاران بنماید!

شرایط آب هوایی تبریز و همچنین عدم زیرسازی مناسب در اکثر خیابانهای این کلانشهر باعث گردیده است تا ترک های عرضی زیادی در آسفالت خیابانها بوجود بیاید. به عنوان نمونه آسفالت خیابان ۱۷ شهریور تقریبا از هر یک متر فاصله شاهد ترک خوردگی کامل عرضی است.

شهرداری باید با نظارت کامل بر کار پیمانکاران و رعایت استانداردهای لازم در زیرسازی و همچنین کیفیت آسفالتهای ریخته شده بر خیابانها از به هدر رفتن پول شهروندان تبریزی که تنها منبع بودجه اش هستند جلوگیری نماید.

نهضت آسفالت خیابانهای تبریز

http://aynews.ir/3295/910105/

http://aynews.ir/3295/910105/

نهضت آسفالت خیابانهای تبریز

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.