کد خبر : 32954
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 10:59

استفاده از انرژی خورشیدی در چادر عشایر

استفاده از انرژی خورشیدی در چادر عشایر

واگذاری ۱۵۶ دستگاه پنل خورشیدی تولید برق (فتوولتائیک) به عشایر آذربایجان‌شرقی در مراسمی به صورت نمادین در قشلاق عشایری گنانلو و پیرانلو در شهرستان خداآفرین آغاز شد.

به گزارش آی نیوز ، واگذاری ۱۵۶ دستگاه پنل خورشیدی تولید برق (فتوولتائیک) به عشایر استان آذربایجان‌شرقی در مراسمی به صورت نمادین در قشلاق عشایری گنانلو و پیرانلو در شهرستان خداآفرین آغاز شد.

در این مراسم که با حضور مسؤولان استانی و محلی برگزار شد، ۲۵ دستگاه پنل خورشیدی به عشایر گنانلو و پیرانلو واگذار شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی در این مراسم با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم در محرومیت‌زدایی گام‌های جدی برداشته، گفت: دولت در توسعه متوازن با رسیدگی به مناطق عشایری و روستایی، عدالت محوری را سرلوحه فعالیت خود قرار داده است.

محمد اسکندری افزود: اقدام ادارات برق و امور عشایری در واگذاری سامانه‌های خورشیدی تولید برق، از جمله این اقدامات ارزشمند است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی هم گزارشی از آخرین وضعیت توسعه‌ای برق استان و خدمات انجام یافته در سال‌های پس از انقلاب در حوزه برق به ویژه برق رسانی روستایی را ارائه کرد و با اشاره به عزم جدی این شرکت برای توسعه انرژی‌های پاک و جایگزینی آن با سوخت فسیلی، اظهار داشت: سامانه انرژی خورشیدی قابل حمل (پنل‌های تولید برق خورشیدی) توان تولید ۱۰۰ وات برق را داراست به‌گونه‌ای که پنج لامپ را همزمان روشن و ۴۸ ساعت نیز انرژی برق را در خود ذخیره می‌کند.

اکبر فرج‌نیا تصریح کرد: هم اکنون قیمت هرکدام از این پنل‌ها در بازار آزاد ۱۱ میلیون تومان است که جمعیت عشایری فقط با پرداخت یک میلیون تومان، آن را دریافت و مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند.

وی بیان داشت: سال گذشته تعداد ۱۲۰ دستگاه فوتوولتائیک در میان خانوارهای عشایری توزیع شده و امسال نیز تعداد ۱۵۶ دستگاه تا پایان سال به عشایر شریف استان واگذار می‌شود.

سیدمحمدحسن آل‌هاشم، مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌شرقی نیز ضمن قدردانی صمیمانه از تلاش شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در برق رسانی از طریق سیستم‌های فتوولتاییک به آلاچیق‌های عشایری یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام یافته، طرح تجهیز خانوارهای عشایری استان به سامانه‌های مذکور ادامه می‌یابد و تمامی هزینه‌های آن از سوی دولت تأمین شده و تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده آن از متقاضیان دریافت می‌شود.

 

انرژی خورشیدی چادر عشایر

انرژی خورشیدی چادر عشایر

انرژی خورشیدی چادر عشایر

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.