کد خبر : 32966
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 11:20

آذربایجان شرقی در دولت مردمی از رکود خارج شد

آذربایجان شرقی در دولت مردمی از رکود خارج شد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: این استان در حوزه های مختلف اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی از رکود خارج و علاوه بر رفع بسیاری از مشکلات و ناکارآمدی های گذشته، تبدیل به کارگاه عملیاتی شده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: کارنامه ۱۹ ماهه دولت مردمی و انقلابی آیت الله رییسی نشان می دهد این استان در حوزه های مختلف اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی از رکود خارج و علاوه بر رفع بسیاری از مشکلات و ناکارآمدی های گذشته، تبدیل به کارگاه عملیاتی شده است.

به گزارش آی نیوز به نقل از ایرنا ، آمارهای رسمی، ثبت شده و عملکرد دستگاه های مختلف اجرایی آذربایجان شرقی، رشد، ترقی و افزایش بهره وری در حوزه های مختلف از بخش انرژی گرفته تا عمران و آبادانی شهری و روستایی، توسعه راه های مواصلاتی، اصلاح و ساماندهی تجارت، بازرگانی و صادرات و نیز تحولات مثبت در حوزه های فرهنگی و اجتماعی را نشان می دهد، این آمار و دستاوردها در یک گفت و گوی اختصاصی و صمیمانه با خبرگزاری جمهوری اسلامی با استاندار مورد کنکاش قرار گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی در دفتر کار خود میزبان گروه خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان شد طوری که در این نشست نتایج و ثمرات عملکرد مدیریت ارشد استان از آبان ماه ۱۴۰۰ تاکنون مورد کنکاش، بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

نگرش راهبردی با توجه به ظرفیت های غنی آذربایجان شرقی

عابدین خرم رضوی در این گفت و گوی یک ساعته با ارایه دستاوردهای دولت در آذربایجان شرقی، گزارش مبسوطی از حوزه های مختلف ارایه و اظهار کرد: اولویت اصلی ما برای توسعه استان نگرش راهبردی با توجه به ظرفیت های غنی موجود در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت بود که بر همین اساس فازبندی های مختلف با مشارکت تمام دستگاه های اجرایی در بخش اقتصاد، فرهنگ و عمران و آبادانی صورت گرفت.

وی بازگشت امید به مردم را یکی از سیاست های اصلی و محوری دولت سیزدهم اعلام و اضافه کرد: در سال های قبل مشکلات عدیده در زیرساخت های آذربایجان شرقی مثل انرژی اعم از آب، برق، گاز و راه حاکم بود که این معضلات زندگی روزمره مردم در اقصی نقاط استان را با مشکل مواجه می کرد و ما خود را در این موارد پاسخگو می دانستیم.

خرم گفت: بر همین اساس دولت تلاش برای اتمام پروژه های سال های قبل که بنا به دلایلی ناتمام باقی مانده و سرمایه های هنگفتی به دلیل راکد ماندن و طولانی شدن عمر آنها در حال مستهلک شدن و از بین رفتن بود و ادامه این روند منجر به تحمیل هزینه های چند برابری می شد، را در دستور کار خود قرار داد، چون که معتقدیم این روند نامیمون در سال های گذشته از دلایل عقب ماندگی آذربایجان شرقی در برخی از شاخص هاست.

وی با بیان اینکه توسعه آذربایجان شرقی بدون اتمام تعداد بیش از ۲ هزار پروژه های ناتمام و راکد سال های گذشته میسر نمی شود، اولویت مدیرت ارشد استان را توجه به این طرح ها اعلام کرد و یادآور شد: در همین راستا هیچ پروژه جدید بدون زمان بندی مناسب و حداقل مدت بهره برداری از آنها را شروع نکردیم که در این زمینه نیز بخش راه را جزو اولویت های نخست قرار دادیم.

خرم ساخت، اصلاح، مرمت و اتمام آزاد راه بستان آباد- سراب، اهر- تبریز، ورزقان- خواجه، فاز اول تبریز- ارومیه، تبریز- عجب شیر را از جمله مهمترین پروژه های نیمه تمام سال های گذشته در آذربایجان شرقی برشمرد که در یک سال گذشته به انجام رسید.

وی با اشاره به تعطیلی کامل ۲ پروژه بزرگراهی آذربایجان شرقی شامل هشترود-مراغه و صوفیان – تبریز در سال های گذشته، اظهار کرد: این ۲ طرح که مدت بیش از ۱۰ سال به حالت رکود در آمده بود، پس از استقرار دولت مردمی دوباره فعال شد و هم اکنون با ورود پیمانکاران جدید با همت و تلاش وقفه ناپذیر عملیات اجرایی آنها ادامه دارد، امیدواریم تا سه ماه آینده آماده بهره برداری و افتتاح شود.

خرم یکی از دستاوردهای بسیار مهم دولت مردمی در آذربایجان شرقی را مربوط به توسعه و ساماندهی راه های روستایی اعلام کرد و با بیان اینکه در این حوزه مهم مواصلاتی ۲۰۰ کیلومتر راه جدید ساخته شده است، افزود: در حالی که تا پیش از دولت سیزدهم از نظر آسفالت راه های روستایی از متوسط کشوری پایین تر بوده و تنها ۴۰ درصد راه های روستایی استان آسفالت بود، این رقم اکنون به ۵۱ درصد رسیده که برابر با متوسط کشوری است.

به گفته وی در ۱۶ ماه گذشته ۷۸۵ کیلومتر از راه های روستایی آذربایجان شرقی آسفالت شده است که در بین آنها مناطقی وجود داشت که سال ها وعده آن به اهالی داده شده اما هیچ اقداماتی انجام نشده بود در این راستا به اندازه ۱۰۰ سال آسفالت ریزی، بهسازی و ساخت راه صورت گرفته است.

* پهنه های آبی

استاندار آذربایجان شرقی یکی از اولویت های مهم اقدامات خود را مربوط به مدیریت پهنه های آبی استان بیان و اظهار کرد: در حالی که تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم همواره شهرهای مختلف استان با کمبود آب و قطعی های مکرر مواجه بود و این مشکل رفته رفته به صورت تصاعدی افزایش پیدا می کرد، گفت: تا سال ۱۴۰۰ علاوه بر کلانشهر تبریز تعداد ۱۵ شهر استان دارای تنش های آبی بود که با تلاش های صورت گرفته در یک سال گذشته مشکل ۷ شهر و تبریز نیز به طور کلی رفع شده و بقیه مشکلات آبی شهرهای باقی مانده به حداقل رسیده است.

خرم حفر چاه های جدید و عمیق، ایجاد پمپاژهای جدید و افزایش راندمان آنها و اصلاح فرسودگی شبکه آب و منفصل سازی شبکه آبرسانی را از جمله اقدمات کوتاه مدت دولت در آذربایجان شرقی برای جلوگیری از قطعی آب بیان کرد که بر همین اساس در سالجاری قطعی آب در کلانشهر تبریز با جمعیت ۲ میلیون نفری نداشتیم، با وجود اینکه آمارهای بارش در استان نشان دهنده کاهش ۵۰ درصدی در سال آبی جاری است.

آذربایجان شرقی دولت مردمی

آذربایجان شرقی دولت مردمی

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.