کد خبر : 33036
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 اسفند 1401 - 14:28

رتبه تورم در آذربایجان شرقی از ۴ به ۱۸ رسید

رتبه تورم در آذربایجان شرقی از ۴ به ۱۸ رسید

در آغاز دولت سیزدهم، آذربایجان شرقی از نظر نرخ تورم، استان چهارم کشور بود، اما امروز در اثر تلاش‌های صورت‌گرفته در رتبه ۱۸ هستیم و باید برای بهبود هرچه بیشتر وضعیت بازار تلاش کنیم.

به گزارش آی نیوز محمد کلامی ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر نظارت میدانی مسئولان بر وضعیت بازار استان، گفت: در آغاز دولت سیزدهم، آذربایجان شرقی از نظر نرخ تورم، استان چهارم کشور بود، اما امروز در اثر تلاش‌های صورت‌گرفته در رتبه ۱۸ هستیم و باید برای بهبود هرچه بیشتر وضعیت بازار تلاش کنیم.
رتبه تورم در آذربایجان شرقی از ۴ به ۱۸ رسید

محمد کلامی عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان آذربایجان شرقی از برپایی بازارچه‌های عرضه مستقیم کالاهای اساسی در ۲۰ نقطه شهر تبریز و همه شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: برخلاف سال‌های قبل، امسال در این مراکز علاوه بر میوه شب عید، سایر اقلام اساسی مانند گوشت، مرغ، برنج، روغن، قند، شکر و خرما نیز توزیع خواهد شد.

وی افزود: این مراکز در شهر تبریز با همکاری سازمان‌های جهاد کشاوزی استان و میادین شهرداری برپا می‌شود و از ۲۰ اسفند تا ۱۰ فروردین دایر خواهند بود.

وی درخصوص وضعیت تامین و توزیع گوشت قرمز نیز گفت: مقرر شده است هر ماه ۴۸۰ تن گوشت منجمد در بازار استان توزیع شود و گوشت وارداتی نیز تا عید نوروز در بازار عرضه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر نظارت میدانی مسئولان بر وضعیت بازار استان، گفت: در آغاز دولت سیزدهم، آذربایجان شرقی از نظر نرخ تورم، استان چهارم کشور بود، اما امروز در اثر تلاش‌های صورت‌گرفته در رتبه ۱۸ هستیم و باید برای بهبود هرچه بیشتر وضعیت بازار تلاش کنیم.

در این جلسه گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان درخصوص وضعیت تولید، تامین و توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان و گزارش سازمان میادین و سامان‌دهی مشاغل شهرداری تبریز درخصوص برپایی مراکز عرضه مستقیم کالا ارائه شد.

همچنین مسائل و مشکلات طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها در حوزه آرد و نان بررسی و درخصوص راهکارهای اجرای هرچه بهتر این طرح و کاستن از نواقص آن بحث و تبادل نظر شد.

 

رتبه تورم آذربایجان شرقی ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.