کد خبر : 33049
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اسفند 1401 - 8:01

حضور کاردار آمریکا در مرز جمهوری آذربایجان با ایران

حضور کاردار آمریکا در مرز جمهوری آذربایجان با ایران

طبق اعلام حساب توییتری سفارت آمریکا در جمهوری آذربایجان، کاردار ایالات متحده از مرز این کشور با ایران دیدن کرد.

به گزارش آی نیوز به نقل از فارس ، هوگو گوارا کاردار سفارت آمریکا در جمهوری آذربایجان از مرز این کشور با ایران دیدن کرد. خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان به نقل از حساب توییتری سفارت آمریکا در این کشور از این اقدام خبر داد.

در توییت سفارت آمریکا آمده است: کاردار گوارا از تاسیسات کمیته دولتی گمرک در آستارا بازدید کرد تا چگونگی استفاده از تجهیزات اهدایی ایالات متحده برای توقف قاچاق غیرقانونی مواد مخدر در امتداد مرز جنوبی جمهوری آذربایجان را مشاهده کند.

در پی حمله مسلحانه اخیر به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران به‌رغم این که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای خود از جمهوری آذربایجان، این حمله را محکوم و پیشنهاد کرد برای روشن شدن ابعاد مختلف حادثه، نهادهای امنیتی دو کشور در همکاری نزدیک با یکدیگر موضوع را پیگیری و بررسی کنند، باکو به تنش‌آفرینی و اتهام‌زنی علیه ایران پرداخته است.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان چهارشنبه در دیدار با «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، بدون توجه به توضیحات مقامات ایرانی در زمینه حادثه در سفارت این کشور در تهران، اظهارات تکراری و غیر سازنده را تکرار کرد.

جیحون بایراموف علی‌رغم توضیحات شفاف مقامات ایران در رابطه با این حادثه، بر اهمیت شناسایی و مجازات عاملان، سازمان‌دهندگان و طراحان حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران تاکید کرد.

در پی این حادثه، جمهوری آذربایجان کارکنان سفارت خود در تهران را فراخواند اما فعالیت سرکنسولگری این کشور در تبریز ادامه دارد.

بعد از این حادثه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بلافاصله ضمن محکوم کردن اقدام مسلحانه در ورودی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، از دستگیری ضارب خبر داده و گفته بود که نتیجه بررسی‌های اولیه، حاکی از انگیزه‌های شخصی در ورای این اقدام است.

کاردار آمریکا مرز ایران

کاردار آمریکا مرز ایران

کاردار آمریکا مرز ایران


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.