کد خبر : 33074
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 - 12:31

از بین رفتن فضای سبز، از بین رفتن زندگی است

از بین رفتن فضای سبز، از بین رفتن زندگی است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب تبریز، در مراسم روز درختکاری، از بین رفتن فضای سبز را برابر با از بین رفتن زندگی انسانها دانست.

به گزارش آی نیوز ، آیت الله سید محمدعلی آل هاشم با حضور در مراسم روز درختکاری‌، ضمن فریضه دانستن کاشت درخت گفت: نتایج کاشت درخت در تمامی ابعاد زندگی انسانها منعکس و مشخص است و به خاطر همین فواید و ثمرات بی شمار، کاشت درخت یک فریضه به شمار می رود.

وی افزود: کسانی که لذت کاشت درخت را چشیده اند، از شور و نشاط این امر خداپسندانه آگاه هستند و کاشت نهال و درخت را به عنوان یک وظیفه مهم اجتماعی انجام می دهند.

امام جمعه محبوب تبریز، با اشاره به برخی فواید درختان اظهار کرد: تصفیه هوا، استفاده های خوراکی و دارویی، ایجاد آرامش و زیبایی در محیط و جلوگیری از بروز برخی بلایای طبیعی چون سیل، از جمله ثمرات وجود درخت و فضای سبز در محیط زندگی انسانهاست.

آیت الله آل هاشم در ادامه، اهمیت درختکاری را از منظر نظر بزرگان دین نیز بیان کرده و گفت: پیامبر اکرم ( ص ) می فرمایند اگر شخصی درخت بکارد و حیوانات و پرندگان از آن تغذیه کنند، به مثابه صدقه ای از سوی آن شخص است؛ که با توجه به این حدیث و احادیث مشابه، درمی‌یابیم که دین مبین اسلام نیز به این امر ارزش ویژه ای قائل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، برخی سیاستهای نادرست در قبال فضای سبز و همچنین فقدان آموزش در این حوزه را، مهمترین دلیل از بین رفتن درختان دانست و تصریح کرد: مهمتر از کاشت درخت، نگهداری و مراقبت از درختان موجود است که در این زمینه باید دقت و اهتمام بسزایی صورت گیرد تا درختان و محیط زیست شهری از نابودی در امان بمانند.

نماینده ولی فقیه در استان، در انتهای سخنان خود، بار دیگر بر اهمیت روز درختکاری تاکید و خاطرنشان کرد: یادمان باشد که مرگ فضاهای سبز، مرگ انسانها و تمامی موجودات را رقم خواهد زد و مهمترین وظیفه ما، مراقبت از درختان و مقابله با عوامل نابودکننده آن است.

آیت الله آل هاشم، همچنین از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز به دلیل توسعه فضای سبز شهری تقدیر کرد.

به مناسب ۱۵ اسفند روز درختکاری با حضور سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز و جمعی از همکاران این سازمان توسط آیت الله سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان، نهالی در محوطه دفتر و بیت امام جمعه کاشته شد.

از بین رفتن فضا ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.