کد خبر : 33213
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 - 16:58

استاندار: ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به آذربایجان‌ غربی تخصیص یافت

استاندار: ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به آذربایجان‌ غربی تخصیص یافت

استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد: امسال ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دولتی به آذربایجان‌غربی تخصیص یافت

به گزارش آی نیوز به نقل از ایرنا، معتمدیان استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نگاه ویژه دولت به توسعه و تلاش بخش‌های مختلف در این خصوص گفت: امسال ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به این استان تخصیص داده شده که رقم قابل توجهی برای توسعه به شمار می‌رود.

محمدصادق معتمدیان  در شورای اداری آذربایجان غربی افزود: میزان اعتبار مصوب امسال استان بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال بود که از این میزان، ۷۰ هزار میلیارد ریال تخصیص یافته‌ و موتور محرکی برای توسعه استان به‌ویژه حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی شده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در کشور و به تبع این استان، تکمیل طرح‌های نیمه تمام است که این امر موجب شده تا از اتلاف سرمایه‌ها جلوگیری شود.

معتمدیان ادامه داد: رشد اجرای پروژه‌های عمرانی آذربایجان غربی در سال جاری بی سابقه بوده و از استان‌های پیشرو در این زمینه بوده‌ایم.

استاندار آذربایجان‌غربی‌ یکی از مهمترین برنامه‌های دولت و مدیریت استان را توازن بخشی به توسعه نقاط مختلف و شهرستان‌ها عنوان کرد و گفت: تلاش داریم با اجرای طرح‌های مختلف فاصله شهرستانی را کم کنیم.

استاندار: امسال ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دولتی به آذربایجان‌غربی تخصیص یافت

معتمدیان تاکید کرد: امسال، سال بسیار خوبی برای اجرای مگا پروژه‌ها بود که از طریق اعتبارات ملی اجرا شدند البته کنم به استان در تخصیص اعتبارات ملی هم از اولویت‌های دولت بود.

استاندار آذربایجان غربی از تفویض اختیار به استانداران در خصوص اولویت بخشی به طرح ها برای اختصاص اعتبار ملی با اهتمام ویژه دولت سیزدهم خبر داد و اضافه کرد: با توجه ویژه دولت و اهتمام مسوولان استانی، بسیاری از پروژه های نیمه تمام سال هالی گذشته در ۶ یا هفت ماه با تحصیص به موقع اعتباری به اتمام رسیده که اثرات اجتماعی خوبی در رضایتمندی مردم داشته است.

تصویب بیش از ۱۷۰۰ مصوبه برای توسعه شهرستانی و توازن منطقه ای آذربایجان غربی

معتمدیان با اشاره به انجام ۱۹ سفر شهرستانی و تصویب بیش از یک هزار و ۷۰۰ مصوبه برای توسعه شهرستان های مختلف استان طی حدود یک سال در آذربایجان غربی اظهار کرد: در این سفرها برنامه های توسعه میان مدت مناطق مختلف تمهید شد که با تخصیص خوب صورت گرفته، طرح های مختلف در دست اجراست.

وی با بیان اینکه اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی از جمله برنامه های دولت در سراسر کشور و آذربایجان غربی بوده، ادامه داد: البته با توجه ویژه دولت سیزدهم، ۴۹۱ پروژه جدید هم در استان آغاز شده است.

خسارت ۳ زلزله به بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در خوی

وی در بخش دیگری وقوع سه زمین لرزه بزرگ و بیش از ۶۰۰ پس لرزه طی نیمه دوم امسال در شهرستان خوی را یادآوری کرد و گفت: بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در این شهرستان آسیب دید که افزون بر سه هزار واحد نیازمند تخریب و بازسازی بود ولی با تلاش مسوولان، کارهای این حوزه به خوبی سامان یافته است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با وجود برخی سیاه نمایی رسانه ای، اقدامات بسیار خوبی در خوی صورت گرفته، افزود: به صاحبان هر واحد مسکونی خسارت دیده در این شهرستان حدود ۴۵۰ میلیون تومان وام و کمک بلاعوض داده می شود و علاوه بر آن، خدماتی نظیر آواربرداری، اختصاص سیمان و میلگرد رایگان، پخت بیش از ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم به صورت روزانه در ایام نخستین بعد از وقوع زلزله در این منطقه انجام شده است.

پیشرفت ۷۰ درصدی واحدهای خسارت دیده زلزله اول خوی در کمتر از ۶ ماه

معتمدیان اضافه کرد: در خصوص زلزله اول که ۱۳ مهر امسال رخ داد، احداث واحدهای مسکونی بازسازی شده ۷۰ درصد پیشرفت دارد و در زلزله دوم نیز اقدامات خوبی در حوزه آواربرداری و حتی آغاز برخی ساخت و سازها اجرایی شده است.

وی یکی از مهمترین اتفاقات سال جاری را حضور رییس جمهور در آذربایجان غربی در سفر استانی عنوان کرد و اظهار کرد: یکی از مهمترین برکات این سفر، افتتاح طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه بود که با این اقدام، یکی از مهمترین مطالبات مردم منطقه و حتی کشور به بار نشست.

استاندار: امسال ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دولتی به آذربایجان‌غربی تخصیص یافت

وی ادامه داد: البته افتتاح این طرح هنوز ابتدای راه احیای دریاچه ارومیه است و علاوه بر ۲۶ طرحی که قبلا مصوب شده و باید اجرایی شود، طرح های جدیدی هم مصوب خواهد شد که با اجرای آنها می توان امیدوار به احیای دریاچه بود.

زمینه ورود ۴۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش معدن آذربایجان غربی فراهم شد

استاندار آذربایجان غربی یکی دیگر از اقدامات بسیار قابل توجه در استان طی سال جاری را جذب سرمایه گذار در حوزه دولتی، خصوصی و حاکمیتی برای اجرای طرح های مختلف در استان عنوان کرد و گفت: فقط در بخش معدن شاهد زمینه جذب سرمایه ۴۳ هزار میلیارد تومانی بودیم .

معتمدیان افزود: یکی از برنامه ریزی های نتیجه بخش در سال جاری، ساماندهی مرزهای استان بود که در این راستا علاوه بر راه اندازی مرز رسمی کیله که تا ماه های آینده همه رویه ها هم در آن اعمال خواهد شد، اعزام زائر از مرز تمرچین به عتبات عالیات در ایام اربعین هم در دستور کار قرار گرفت و به خوبی اجرایی شد.

برنامه های سال ۱۴۰۲

وی در خصوص برنامه های تمهید شده برای توسعه آذربایجان غربی در سال جاری هم اظهار کرد: اجرای طرح نظارت میدانی از دستگاه های اجرایی، دور دوم سفرهای شهرستانی با رویکرد جدید، اجرای قدرتمندانه طرح نهضت ملی مسکن، تداوم اجرای طرح محرومیت زدایی، سرمایه گذاری برای احیای واحدهای راکد، اتمام طرح های بازسازی مناطق زلزله زده حداکثر تا پایان مرداد، توسعه ارتباطات و دیپلماسی منطقه ای با محوریت عراق و ترکیه از جمله این برنامه هاست.

۷۰ هزار میلیارد ریال

۷۰ هزار میلیارد ریال

۷۰ هزار میلیارد ریال


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.