کد خبر : 33216
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 - 17:01

اجرای پروژه انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه به‌زودی آغاز می‌شود

اجرای پروژه انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه به‌زودی آغاز می‌شود

به گفته مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) اجرای پروژه انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه به‌زودی آغاز می‌شود

به گزارش آی نیوز به نقل از ایرنا ، مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: به همت تلاشگران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) عملیات اجرایی پروژه خط انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه آغاز می‌شود.

«محمد رستمی» ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: طرح خط انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه شامل ۱۱۰ کیلومتر خط انتقال، ۳ ایستگاه پمپاژ، یک تصفیه‌خانه، ۱۱ مخزن و همچنین توسعه آبگیر موجود است.

رستمی در خصوص اهداف این طرح افزود: تأمین نیاز آب شرب و بهداشتی کلان‌شهر تبریـز و سـایر شـهرها و روسـتاها در طول مسیر خط لوله، تأمین نیاز آبی منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس و سایر صنایع و شهرک‌های صنعتی، تأمین حقابه زیست‌محیطی دریاچه ارومیه و نیز تعادل‌بخشی آبخوان‌ها و منابع آب زیرزمینی حوزه دریاچه ارومیه از اهداف این طرح است.

وی درباره دیگر پروژه‌های آبرسانی در استان آذربایجان شرقی گفت: هم‌اکنون هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در حال اجرای پروژه‌های سد «پیغام چای» در شهر کلیبر و خط لوله دوم آبرسانی به شهر تبریز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های انتقال آب کشور است که این پروژه به موازات خط اول آبرسانی تبریز و به عنوان پشتیبان خط لوله و پدافند غیرعامل با ظرفیت ۵ مترمکعب بر ثانیه احداث شده است و از سرچشمه سد شهید کاظمی بوکان و آبگیر بند انحرافی نوروزلو آغاز می‌شود و پس از گذر از شهر تبریز تا باسمنج و شبستر ادامه می‌یابد.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: این هلدینگ ظرفیت و آمادگی لازم را برای اجرای سایر پروژه‌ها در حوزه آب، برق، کشاورزی و محیط زیست را در شمال غرب کشور داراست.

پروژه انتقال آب ارس

پروژه انتقال آب ارس

پروژه انتقال آب ارس

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.