کد خبر : 3335
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مرداد 1394 - 8:18

پروژه های عمرانی بدون دغدغه های مالی پیش می روند

پروژه های عمرانی بدون دغدغه های مالی پیش می روند

 نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز اعلام کرد که شهرداری تبریز با مسایل مالی و کسری بودجه مواجه نیست و به راحتی هزینه های جاری و هزینه های مربوط به نگهداری پروژه های عمرانی را تامین می کند.

به گزارش آی نیوز، دکتر اسماعیل چمنی در نشست خبری خود، تذکرات عنوان شده از طرف اعضای شورا را، نکته نظراتی دانست که در راستای حل مشکلات شهر و شهروندان بیان می شود و گفت:اعضای محترم شورا، منتخب مردم هستند و در تمامی حوزه های عمرانی، فرهنگی، استغال و مشکلات مربوط به محلات، نکاتی را در راستای ضابطه مند شدن و قانونمندی برنامه ها بیان می کنند که به نام تذکرات مشهور شده است. اما تمامی این نکات، در اصل با هدف حل مشکلات شهر بیان می شود.
وی همچنین در باره جذب بودجه های ملی برای تبریز، تصریح کرد: در کل کشور، ۴۰ درصد بودجه صرف هزینه های جاری می شود و به همین دلیل، راهکارهای اساسی و زیربنایی لازم است تا بودجه های ملی، به جای هزینه های جاری، صرف پروژه های ملی و عمرانی شود. شورا نیز در کنار دیگر نهادهای مختلف  و در حد توان خود، برای جلب این اعتبارات تلاش می کند.
نایب رییس شورای شهر کمک به صنعتگران را کمک به بنیاد  شهر و کمک به مردم دانست و خاطرنشان کرد: اگر این نکته را در نظر بگیریم که مشکل عمده شهروندان، بحث اشتغال است، آن وقت اهمیت توجه به صنایع و حمایت از صنعتگران مشخص می شود.
وی متذکر شد: اعتقاد اعضای محترم شورای شهر بر این است که صنایع باید پا بگیرند و مسلما این مسئله، گامی مطمئن برای رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی خواهدبود. بر اساس این ضرورت بوده که شورای شهر عوارض مربوط به اصناف را افزایش نداده و در مورد صنعتگرانی هم که مشکل دارند، عوارض آن ها تعدیل شده است.
دکتر چمنی، با رد برخی صحبت ها در زمینه کسر بودجه شهرداری تبریز و تعریف پاره ای پروژه های مسیر گشایی با توجه به وضعیت مالی موجود گفت: تمامی پروژه های عمرانی بدون دغدغه مالی پیش می روند و اینگونه نیست که شهرداری با کسری بودجه مواجه باشد؛ چراکه شهرداری به راحتی هزینه های جاری خود و هزینه های مربوط به حفظ و نگهداری پروژه های عمرانی را تامین می کند.
این عضو شورا تاکید کرد: با این حال و با توجه به محدودیت صدور پروانه‌های ساختمانی، ممکن است شهرداری در آینده از لحاظ مالی با مشکلاتی مواجه شود که باید از همین الان به فکر تامین منابع مالی پایدار بیفتد. یکی از این منابع نیز می تواند حوزه گردشگری باشد.
دکترچمنی تصریح کرد:  پروژه های مسیرگشایی، تنها به بازشدن مسیر یک منطقه یا محله، محدود نمی شود؛ بلکه ایجاد فرصت های شغلی برای اهالی آن محدوده،ایجاد ارزش افزوده برای املاک آن جا و همچنین ارتقای فرهنگی منطقه را نیز سبب می شود.
وی در ادامه به بحث سرمایه گذاری پرداخت و افزود: حضور سرمایه گذاران در شهر، سبب پیشرفت در زمینه های مختلف می شود و به همین دلیل شورای شهر از حضور سرمایه گذاران در تبریز استقبال می کند.
دکتر چمنی در پایان از تمامی اصحاب رسانه خواست که در زمینه امور شهری با شورای شهر مشارکت و هم افزایی داشته باشند و از حضور آنان در این نشست، تقدیر و تشکر کرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.