کد خبر : 33418
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 فروردین 1402 - 8:22

شهرک توریستی ۱۷۵ هکتاری در ورزقان احداث می شود

شهرک توریستی ۱۷۵ هکتاری در ورزقان احداث می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی از احداث شهرک توریستی ۱۷۵ هکتاری در ورزقان خبر داد.

به گزارش آی نیوز ، امیر بخشی‌زاده اضافه کرد: در ورزقان یک شهرک توریستی ۱۷۵ هکتاری با قطعات بزرگ‌تر و برای ساخت واحدهای دو طبقه در قالب ۷۱۶ قطعه با گنجایش یک هزار و ۴۳۲ واحد وجود دارد که آمادگی واگذاری آنها را هم داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی از واگذاری ۱۲۰ هکتار زمین به یکی از شرکت‌های پیشران استان به منظور ساخت حدود ۸ هزار واحد مسکونی برای کارکنان این شرکت خبر داد.
امیر بخشی‌زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره تفاهم‌نامه سازمان ملی زمین و مسکن که با شرکت‌های پیشران صنعت شهرهای کشور منعقد شد، اظهار کرد: طبق این تفاهم‌نامه سازمان ملی زمین و مسکن با واگذاری اراضی مورد نیاز به شرکت‌ها و کارخانه‌های صنعتی پیشران استان از ظرفیت آنها برای ساخت مسکن استفاده می‌کند.

وی، چهار استان آذربایجان‌شرقی، ‌قزوین، یزد و کرمان را از جمله استان‌هایی دانست که در مرحله اول تفاهم‌نامه آنها منعقد می‌شود، افزود: مقرر شده است در راستای مولدسازی و تکمیل طرح نهضت ملی مسکن، ۱۱۰ هکتار زمین به شرکت «مس سونگون» در استان آذربایجان‌شرقی واگذار شود تا بر اساس تراکم شهرسازی به ساخت حدود ۸ هزار واحد مسکونی برای کارمندان خود در شهرهای تبریز و ورزقان اقدام کند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی این تفاهم‌نامه را اقدام مثبتی در راستای تامین مسکن استان‌ها دانست و گفت: ۱۰ هکتار هم در شهر ورزقان متعلق به خود شرکت است که آمادگی تغییر کاربری آن را داریم.

بخشی‌زاده درباره وضعیت نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: سهم این استان ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در مدت ۴ سال و ساخت سالانه ۵۰ هزار واحد است.

وی یادآور شد: تا کنون ۲۷۸ هزار متقاضی در این طرح از استان آذربایجان‌شرقی ثبت‌نام کرده‌اند که از این میزان، ۴۲ هزار متقاضی تأیید نهایی شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تاکنون تنها ۱۸ هزار نفر آورده اولیه برای طرح نهضت ملی مسکن داشته‌اند.

بخشی‌زاده متذکر شد: در مجموع با استفاده از روش‌های خودمالکی، مساکن روستایی، احداث شهرک و … در طرح نهضت ملی مسکن استان، ساخت حدود ۷۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آغاز شده که در مراحل مختلفی مثل اخذ پروانه، پی ریزی، اسکلت و … قرار دارند و برخی واحدها نیز تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تا ماه‌های آینده نیز تعدادی از این واحدها تحویل مالکان خواهد شد.

وی بیان داشت: با توجه به کوهستانی بودن استان با مشکل تامین زمین مواجه بود که امسال بیش از ۶ هزار هکتار زمین الحاق شده است و هزار و ۵۰۰ هکتار نیز تغییرکاربری انجام شده که گنجایش بیش از ۱۰۰ هزار واحد را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: در ورزقان یک شهرک توریستی ۱۷۵ هکتاری با قطعات بزرگ‌تر و برای ساخت واحدهای دو طبقه در قالب ۷۱۶ قطعه با گنجایش یک هزار و ۴۳۲ واحد وجود دارد که آمادگی واگذاری آنها را هم داریم.

گزارش فارس حاکی است، سازمان ملی زمین و مسکن در راستای مشارکت بخش خصوصی در تکمیل طرح نهضت ملی مسکن، طی تفاهم‌نامه‌ای با کارخانه‌ها و شرکت‌های پیشران صنعت شهرهای کشور زمین مورد نیاز ساخت واحدهای مسکونی برای کارکنان این شرکت‌ها را واگذار کرد که ساخت و ساز توسط این شرکت‌ها انجام خواهد شد.

شهرک توریستی ورزقان احداث

شهرک توریستی ورزقان احداث

شهرک توریستی ورزقان احداث

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.