کد خبر : 33431
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فروردین 1402 - 10:02

هشدار قرمز؛ کاهش شدید دما در آذربایجان

هشدار قرمز؛ کاهش شدید دما در آذربایجان

کاهش شدید ۱۲ تا ۱۵ درجه‌ای دما در ۴ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان احتمال خسارت شدید به محصولات کشاورزی را در پی دارد

به گزارش آی نیوز ، سازمان هواشناسی کشور نسبت به کاهش شدید ۱۲ تا ۱۵ درجه‌ای دما و خسارت شدید به محصولات کشاورزی در ۴ استان هشدار داد. این وضعیت جوی اوایل وقت جمعه (۱۱ فروردین) در اردبیل همچنین شنبه و یکشنبه (۱۲ و ۱۳ فروردین) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان مورد انتظار است.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به کاهش شدید ۱۲ تا ۱۵ درجه‌ای دما و خسارت شدید به محصولات کشاورزی در ۴ استان هشدار داد.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار قرمزرنگ از تقویت توده هوای سرد، کاهش شدید دما ۱۲ تا ۱۵ درجه و خسارت شدید به صنعت کشاورزی خبر داد.

این وضعیت جوی اوایل وقت جمعه (۱۱ فروردین) در اردبیل همچنین شنبه و یکشنبه (۱۲ و ۱۳ فروردین) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان مورد انتظار است.

براثر این وضعیت جوی احتمال صدمه به شکوفه‌ها و جوانه‌های درختان وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از این مخاطرات استفاده از کودهای ضد سرمازدگی در باغ، ایجاد پوشش با پلاستیک، کاه، مالچ و … در باغات برای کاهش اتلاف حرارت از سطح خاک، استفاده از ماشین‌های مولد باد در باغات به منظور ایجاد وارونگی دمایی و جایگزین کردن لایه هوای سرد سطحی با هوای گرم بالایی، مه پاشی در باغ به منظور جلوگیری از آسیب یخ زدگی، انجام آبیاری به منظور افزایش ظرفیت خاک برای ذخیره گرما و بهبود هدایت گرما به سطح خاک، استفاده از بخاری‌های باغی برای ایجاد گرما در لایه هوای اطراف درخت را توصیه می‌کند.

هشدار قرمزرنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود که یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد. از این‌رو سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌کند که وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند.

کاهش شدید دما آذربایجان

کاهش شدید دما آذربایجان

کاهش شدید دما آذربایجان

کاهش شدید دما آذربایجان


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.