کد خبر : 33610
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 12:38

میزان آمادگی تبریز برای مواجهه با زلزله/ پهپادهای امدادی در هلال احمر

میزان آمادگی تبریز برای مواجهه با زلزله/ پهپادهای امدادی در هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: نقشه مخاطرات استان تهیه و اولویت‌های مخاطراتی و ظرفیت‌های سخت افزاری دستگاه‌ها و بخش‌های مهم را برای مقابله با این شرایط تهیه و نیز شهرستان‌های معین برای شهرهای کوچک در زلزله‌های زیر ۶ ریشتر مشخص شده‌اند.

حمید منجم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص وضعیت و میزان آمادگی آذربایجان شرقی و به ویژه تبریز برای مواجهه با حوادث غیرمترقبه‌ای چون زلزله اظهار داشت: نقشه مخاطرات استان تهیه و اولویت‌های مخاطراتی و ظرفیت‌های سخت افزاری دستگاه‌ها و بخش‌های مهم را برای مقابله با این شرایط و نیز شهرستان‌های معین برای شهرهای کوچک در زلزله‌های زیر ۶ ریشتر مشخص شده‌اند.

وی ادامه داد: البته کلانشهر تبریز در این زمینه شرایط ویژه‌ای دارد و نیازمند مدیریت واحد شهری برای مواجهه با شرایط بحرانی است چرا که نبود مدیریت واحد شهری در رشد حاشیه‌نشینی و توسعه نامتوازن این شهر کاملا متبلور و همانند تهران نیازمند پهنه بندی لرزه‌ای است.

تبریز معین شهرداری منطقه پنج تهران است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی و اردبیل معین استان و تبریز در حوادث غیرمترقبه هستند و خود تبریز معین شهرداری منطقه پنج تهران است، گفت: نقشه راه مدیریت بحران استان با همکاری مدیریت بحران استانداری تدوین شده اما ترسیم نقشه شماره یک مخاطرات تبریز تاکنون دستاوردی نداشته و امیدواریم این مهم با طی مراحل مربوطه در اسرع وقت به سرانجام برسد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان یکی از دستگاه‌های دخیل در حوزه مدیریت بحران طرحی را در این خصوص آماده کرده‌ایم که اجرای آن نیازمند اعتبارات کلان است و در این زمینه نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌شرقی پیگیر تامین منابع و اجرای این طرح هستند.

مجموعه‌ای نیستیم که پروژه‌های ویترینی افتتاح کنیم

منجم تصریح کرد: مجموعه‌ای نیستیم که پروژه‌های ویترینی افتتاح کنیم و با اجتناب از اتخاذ چنین رویه‌ای ار اجرای پروژه‌های هلال احمر به صورت چراغ خاموش شهرهای معین را مشخص و مانورهای لازم را برگزار می‌کنیم و حتی مانورهایی برای رویارویی با زلزله‌های بالای هفت ریشتری نیز اجرا کرده‌ایم.

وی از خرید دو پهپاد امدادی برای هلال احمر استان نیز خبر داد و اظهار داشت: یکی از این پهپادها حتی قابلیت حمل محموله را دارد و با تعاملی که با ارتش داریم، هواپیماهای این نیرو در مواقع بحران در کمترین زمان در اختیار جمعیت هلال احمر قرار می‌گیرد و نمونه این تعامل را در امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی و ترکیه دیدیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان واحد سگ‌های زنده‌یاب این جمعیت را نخست به واسطه ژن خود این سگ‌ها و دوم به واسطه مربی ویژه برای هر سگ، یک واحد تخصصی دانسته و گفت: در زمینه تعداد سگ‌های زنده‌یاب از استانداردهای داخلی عبور کرده‌ایم و در حد استاندارد جهانی هستیم اما از لحاظ آموزش مربیان مورد نیاز برای گسترش این واحد با کمبود روبه‌رو هستیم.

برچسب ها : ، ،


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.