کد خبر : 33650
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 - 11:49

بخشی از چهار میلیون مسکن مورد نیاز کشور در بافت فرسوده احداث شود

بخشی از چهار میلیون مسکن مورد نیاز کشور در بافت فرسوده احداث شود

نایب رئیس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور گفت: بر اساس قانون جهش تولید به‌ ویژه ماده ۱۲، بخشی از چهار میلیون مسکن مورد نیاز کشور را می‌توان در بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین ساخت.

فریدون بابایی اقدم  اظهار کرد: بالغ بر ۸۰ درصد جمعیت ۸۵ میلیونی کشور در شهرها زندگی می‌کنند، شهروندان این شهرها با چالش‌های بسیار روبه‌رو هستند که بافت فرسوده ابر چالش شهرها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از آنکه برنامه چشم‌انداز شهری مطرح شود، شاهد طرح‌های توسعه شهری هستیم، افزود: در این نشست و نشست‌های مشابه مباحث شهرسازی، معماری، طراحی و بازآفرینی شهری مطرح شده، اما مهم‌ترین محور گفت‌وگوها بازآفرینی شهری است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه بررسی ظرفیت و تکالیف ملی از دیگر مباحث مورد بحث است، تصریح کرد: بر اساس قانون جهش تولید به‌ویژه ماده ۱۲، بخشی از چهار میلیون مسکن را می‌توان در بافت موجود شهرها، اراضی خالی، بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین ساخت، امر مهمی که در قانون نیز منعکس شده است.

بابایی اقدام خاطرنشان کرد: به رسمیت شناختن سکونتگاه‌های غیر رسمی اقدام خوبی بود، اما ناتمام ماند، زیرا در بودجه ۱۴۰۲ شاهد تمدید این موضوع نبودیم و استان‌ها نیز نسبت به آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. ()

برچسب ها : ،


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.