کد خبر : 33660
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1402 - 15:50

شهریه های عجیب مدارس غیر انتفاعی و چند نکته

شهریه های عجیب مدارس غیر انتفاعی و چند نکته

امسال سال عجیبی برای والدین دانش آموزانی است که فرزندان خود را در مدارس غیر انتفاعی ثبت نام کرده اند.

آی نیوزمریم جدی ؛ شهریه سال مدارس غیر انتفاعی به صورت رسمی و غیر رسمی توسط مدیران این مدارس دو یا حتی سه برابر افزایش یافته است.

افزایش قابل توجه و بدون توجیه هزینه شهریه درخواستی مدارس غیر انتفاعی بخصوص در مقطع ابتدایی مسئله ای است که باید مدیران آموزش و پرورش به آن ورود کنند.

در کنار دلایلی که باعث ترغیب والدین برای ثبت نام در مدارس غیر دولتی است، یکی ازعمده ترین دلایل تکمیل ظرفیت مدارس  دولتی و نبود ظرفیت مدارس دولتی برای دانش آموزان است که عملا آموزش و پرورش استان در این خصوص از قافله توسعه مدارس دولتی عقب مانده است.

بااین حال افزایش غیر منطقی که در شهریه مدارس غیر دولتی مشاهده می شود باعث سردرگمی، تشویش و نگرانی خانواده و دانش آموزان شده است.

هرچند آموزش و پرورش استان از اعلام شماره بخصوص برای اعلام شکایات در خصوص تخلفات افزایش شهریه مدارس خبر داده است اما به نظر می رسد این شکایات به جایی نرسد.

بنا به اعلام غلامرضا علیزاده معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اولیا دانش آموزان درصورت مشاهده تخلف از سوی مدارس غیردولتی می توانند با واحد رسیدگی به شکایات آموزش و پروش به شماره ۳۵۵۶۳۲۷۵تماس بگیرند تا مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

علیزاده در خصوص وضعیت شهریه مدارس غیردولتی، گفت است: هیچ مدرسه غیردولتی اجازه افزایش شهریه ندارد. اکنون بایستی تمامی قراردادها با قیمت سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱به صورت علل الحساب پرداخت شود تا شهریه جدید پس از محاسبه در آخر تیرماه به مدارس ابلاغ شود.

علیزاده تاکید کرده است: سازمان تعزیرات به تخلفات مدارس غیر انتفاعی در خصوص اخذ شهریه های غیر قانونی ورود می کند به طوریکه سال گذشته مدرسه ای وجود داشت که جریمه میلیاردی شد.

توسعه کمی و توجه به کیفیت مدارس دولتی، توجه بیشتر به وضعیت آموزش در این مدارس قطعا چاره کار برای مقابله با یکه تازی مدارس غیر انتفاعی است که گاها ترجیحشان بیشتر از آنچه که رسالت آموزش باشد  چیز دیگری است .

انتظار به حق اولیا دانش آموزانی که در مدارس غیر انتفاعی از ورود جدی آموزش و پرورش برای حل این معضل است.

مریم جدی – شهریه عجیب مدارس غیر انتفاعی

عجیب مدارس غیر انتفاعی

عجیب مدارس غیر انتفاعی

  ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.