کد خبر : 33667
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 - 12:37

نگاهی به فعالیت‌های شهرداری منطقه ۲ تبریز طی هفته گذشته

نگاهی به فعالیت‌های شهرداری منطقه ۲ تبریز طی هفته گذشته

شهرداری منطقه ۲ تبریز در طول هفته گذشته فعالیت های مختلفی را به انجام رسانده و همراه با این فعالیت ها، همچنین جلسات دومین قرار خدمت از دور چهارم قرارهای خدمت شهرداری در این منطقه برگزار شده است.

این منطقه علاوه بر انجام فعالیت‌های مختلف عمرانی، خدماتی، ورزشی و… اقدام به برگزاری جلسات متعدد دومین قرار خدمت از دور چهارم قرارهای خدمت شهرداری با حضور یعقوب هوشیار شهردار تبریز و اعضای شورای اسلامی شهر و موسی علی پور شهردار منطقه ۲ و معاونین و مدیران شهری را برگزار کرده و هفته پرتلاشی را پشت سرگذاشته است.

برگزاری جلسات قرار خدمت در شهرداری منطقه ۲

جلسات دومین قرار خدمت از دور چهارم قرارهای خدمت در شهرداری منطقه ۲ برای بررسی مصوبات قرار قبلی با حضور شهردار تبریز و مدیران شهری برگزار شد و از پروژه های درحال اجرا و فعالیت‌های خدماتی و ورزشی شهرداری منطقه بازدید به عمل آمد.

بازدید شهردار تبریز و اعضای شورای اسلامی شهر از پروژه های عمرانی منطقه ۲

توسط شهردار تبریز و مدیران شهری از پروژه عمرانی فرهنگسرای رسانه و هنر بازدید به عمل آمد.

این فرهنگسرا که در ۶ طبقه و با اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال در شهرک رجائی شهر درحال احداث است، دارای امکانات متعددی از قبیل مخزن کتاب و سالن های مطالعه خواهران و برادران، آمفی تئاتر، نمازخانه و… خواهد بود که برای بهینه سازی اوقات فراغت شهروندان و استفاده اهالی رجائی شهر درحال احداث است.

بازارچه محلی میوه و تره بار شهرک یاغچیان

شهردار تبریز و همراهان وی از بازارچه محلی میوه و تره بار شهرک یاغچیان هم بازدید کردند.

این بازارچه در ۴۰۰ مترمربع مساحت در ضلع غربی بلوار فتح در حال طی مراحل پایانی احداث است که برای تهیه اقلام خوراکی شهروندان و اهالی شهرک یاغچیان احداث می شود.

بازدید از خدمات انجام گرفته در مدارس سطح حوزه شهرداری منطقه ۲

در بازدید شهردار تبریز و اعضای شورای اسلامی شهر از مدارس دخترانه ابتدایی و دبیرستان ثارالله و دبستان پسرانه شهید منتظری، مدیران شهری از فعالیت های انجام گرفته در محوطه مدارس از قبیل لکه گیری محوطه مدارس و رنگ آمیزی زمین بازی و نیمکت ها، رسیدگی به فضای سبز مدارس، تهیه، اهدا و نصب ملزومات ورزشی و… از نزدیک بازدید کردند.

تجلیل از نونهال قاری قرآن

در طول بازدید از مدارس سطح حوزه این منطقه شهردار تبریز به منظور توجه به فرهنگ آموزش قرآن کریم، از علی اکبر نافع نونهال قاری قرآن با اهدای لوح قدردانی کرد.

شناسائی ۱۷ نخبه صاحب نام در سطح حوزه شهرداری منطقه ۲

با توجه به شناسائی ۱۷ نخبه صاحب نام در سطح حوزه شهرداری منطقه ۲، شهردار تبریز به جمع آوری شناسنامه برای نخبگان در سطح مناطق شهری در راستای بهره گیری از هنر و ظرفیت آنها تاکید کرد.

هوشیار از انجمن های مختلف تبریز خواستار شناسایی این نخبگان برای استفاده از استعدادهای منحصربه فرد آنها شد که در محل خاصی عضویت ندارند.

ارتقای امنیت پل های منطقه ۲ با نورپردازی و افزایش روشنائی

شهردار تبریز در روند دومین قرار خدمت از دور چهارم قرارهای خدمت شهرداری همچنین به ارتقای امنیت پل ها با افزایش روشنائی و نورپردازی آن تاکید کرد.

وی به منظور جلوگیری از بروز حوادث و برای تامین سلامت عبوری و تردد بدون حادثه شهروندان خواستار افزایش و تامین روشنائی بیش از پیش پل های سطح حوزه شهرداری منطقه ۲ شد.

ساماندهی جاده ائل گلی

شهردار تبریز در جلسات شهرداری منطقه ۲ از ارائه فراخوان ساماندهی جاده ائل گلی خبر داد که در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری این منطقه، برای ساماندهی جاده ائل گلی بودجه ویژه ای تعیین و مواردی همچون استراحتگاه، کافی شاپ و … در این مسیر پیش بینی شده است.

به گفته هوشیار در ضلع شرقی این جاده فضای عریضی با سه معبر پیاده‌راه، سنگفرش، آسفالت و فضای سبز با ایجاد فضای ناخوشایندی وجود دارد که باید بررسی و رفع شود.

شهردار تبریز همچنین روشنایی این مسیر را جهت تامین بیشتر امنیت جاده ائل گلی مورد تاکید قرار داد.

شناسنامه دار کردن سازه های شهرداری تبریز

شهردار تبریز در ادامه جلسات شهرداری منطقه ۲ همچنین بر لزوم شناسنامه دار کردن سازه‌های شهرداری تاکید کرد.

وی ایجاد سازه‌های جدید به فراخور فرهنگ منطقه، آذربایجان و شهر تبریز که ماندگاری چند دهه‌ای داشته باشند را جهت مطرح شدن به عنوان نماد خواستار شد.

شهردار تبریز همچنین از مدیران شهری خواست پس از جمع آوری سازه ها، آن را به شهرهای کوچک اهدا کنند.

هوشیار همچنین به شهرداران نواحی بر نظارت مداوم بر فعالیت ها و توجه به نورپردازی، ترمیم و گلکاری معابر و توسعه فضای سبز هم تاکید کرد.

حذف چاله ها تا پایان نیمه اول سال

شهردار تبریز ضمن اشاره به حذف چاله ها و تداوم لکه گیری معابر، در راستای پاسخگوئی مناسب به درخواست شهروندان، به انجام چاله زدائی در تمامی مسیرهای اصلی و فرعی تا پایان شهریورماه هم دستور اکید صادر کرد.

پایان دور چهارم قرار خدمت در شهرداری منطقه ۲ با برگزاری ملاقات مردمی

دور چهارم قرار خدمت در شهرداری منطقه ۲ با برگزاری ملاقات مردمی که با حضور شهردار تبریز و اعضای شورای اسلامی، شهردار منطقه ۲ و معاونان و مدیران این منطقه به انجام رسید، با رسیدگی به پرونده ها و پاسخگوئی به درخواست شهروندان خاتمه یافت.

انجام فعالیت های عمرانی شهرداری منطقه ۲ در طول هفته گذشته

با وجود برگزاری جلسات متعدد برای دور چهارم قرار خدمت در شهرداری منطقه ۲، فعالیت های مختلف در این منطقه تعطیل نبوده و تلاشگران واحدهای مختلف درحال انجام وظایف خود بودند.

در همین راستا در طول هفته گذشته آسفالت ریزی معابر با استفاده از ۱۸۰ تن آسفالت و لکه گیری محلات سطح حوزه این منطقه با استفاده از ۲۱ تن آسفالت به انجام رسیده و مرمت پایه های پل روگذر شهیدپیشقدم با انجام بهسازی پایه ها برای استحکام بیشتر پل در راستای امنیت عبور و مرور شهروندان درحال اجرا بوده و بهسازی پیاده رو مقابل بیمارستان امام رضا (ع) و شهدا با کف سازی مجدد برای تردد آسان شهروندان، درحال فعالیت بود.

انجام فعالیت های ترافیکی در سطح حوزه شهرداری منطقه ۲

در طول هفته گذشته همچنین خط کشی دوجزئی عابر پیاده و سرعتکاه ها در معابر مقابل آپارتمان های آسمان تبریز، بلوار استادمعین و ۳۵ متری سینا، میدان الهی پرست و فلکه شبنم و… به انجام رسیده و تجهیزاتی همچون سیلندرهای ترافیکی در کوی دادگستری نصب شده است.

سایر فعالیت های انجام گرفته شهرداری منطقه ۲ در هفته گذشته

دیدار شهردار با خانواده معظم شهید والامقام نادر شیرعلی خواه، برگزاری مسابقه والیبال جوانان در مدارس سطح حوزه با شرکت ۸ تیم، خرید دومین ویلچر از محل فروش سربطری و اهدا به افراد نیازمند، کاشت طرح پروانه در مقابل راهنمائی با استفاده از گل های تابستانه و… از سایر فعالیت های شهرداری منطقه ۲ در طول هفته گذشته است که به انجام رسیده است. ()

برچسب ها :


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.