کد خبر : 33778
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1402 - 13:10

از اجرای برنامه‌های متعدد ورزشی تا احداث سالن‌های جدید توسط شهرداری

از اجرای برنامه‌های متعدد ورزشی تا احداث سالن‌های جدید توسط شهرداری

تابستان امسال و در اقدامی متفاوت با سال‌های دیگر، شهرداری تبریز طی برنامه ریزی‌های ویژه، طرحی با عنوان “تابستونتو با ورزش بساز” برای شهروندان تدارک دیده است.

سلامتی بی شک بزرگترین موهبت خداوند است که در طول حیات به وی داده شده و برای شکرانه این موهبت، تنها راه مراقبت و مواظبت از سلامتی وجود است. در این مسیر نیز، عوامل مختلفی دخیل هستند که از آن جمله، نوع غذا، میزان تحرک، شرایط کاری و دوری از استرس و اضطراب را می توان نام برد و بالطبع برای بهره مندی از این نعمت خدادادی هم تمامی این اصول باید مد نظر قرار گیرند.

ورزش یکی از اقداماتی است که در هر شرایطی می تواند بر سلامتی فرد تاثیر مثبتی داشته باشد. روزانه ۴۰ دقیقه انجام حرکات ورزشی و نرمش، چه در خانه و چه در فضای باز برای اینکه جسم قدرت انعطاف و تحرک خود را از دست ندهد و همچنین برای افزایش نشاط و شادابی، بسیار سودمند است؛ به عبارت دیگر، روح و عقل سالم در بدنی خانه دارد که به دور از هر علت و عامل بیماری باشد.

همین دلایل موجب شده که شهرداری تبریز در راستای تحقق اهداف اجتماعی خود، برنامه‌ها و طرح‌های ورزشی را نیز در اولویت‌های مدیریتی خود بگنجاند. این طرح‌ها و برنامه‌ها شامل دو حوزه عمرانی و اجرایی، یعنی احداث، ایجاد و تجهیز مکان ها و سالن‌های ورزشی و اجرای ویژه برنامه های ورزشی در سالن‌ها و زمین‌های ورزشی و پارک‌های سطح شهر می‌شود.

تابستان امسال و در اقدامی متفاوت با سال‌های دیگر، شهرداری تبریز طی برنامه ریزی های ویژه، طرحی با عنوان “تابستونتو با ورزش بساز” برای شهروندان ارائه کرد و طی آن فرصت حضور کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۶ سال در رشته های مختلف ورزشی فراهم شده است.

بر اساس اعلام میرمعصوم سهرابی مدیرعامل باشگاه ورزشی شهرداری تبریز، برگزاری این کلاس‌های آموزشی ورزشی در وهله اول برای یافتن استعدادهای ورزشی و پرورش آنها به عنوان سرمایه‌های انسانی ارزشمند صورت می‌گیرد و در مرتبه دوم تلاش دارد افزایش بهره وری اوقات فراغت نوجوانان و نونهالان به نحوی باشد که بیشترین استفاده را از تعطیلات داشته باشند.

نوجوانان و نونهالان علاقمند به ورزش توانستند در قالب این طرح در رشته های شنا، کاراته، کشتی، فوتسال، ژیمناستیک، فوتبال، تکواندو، والیبال و بسکتبال ثبت نام کرده و از اول تیرماه جاری در کلاس‌ها شرکت کنند.

به گفته سهرابی، تعداد ثبت نام کنندگان در این طرح بیش از ۷۵۰۰ هزار نفر است که اکثر آنها در رشته های شنا و فوتبال نام نویسی کرده اند. این طرح هم برای دختران و هم برای پسران آماده سازی شده و هر دو گروه در سنین فوق برای بهره مندی از این آموزش‌ها در طرح شرکت کرده‌اند.

اما در حوزه عمرانی نیز، احداث و ایجاد مکان های ورزشی جدید، اعم از زمین‌های روباز ورزشی و یا سالن‌های سرپوشیده در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

مدیرعامل باشگاه ورزشی شهرداری تبریز در این خصوص می‌گوید: هم اکنون ۳۰ باب سالن سرپوشیده و ۳ باب استخر جهت بهره برداری شهروندان در سطح شهر وجود دارد؛ اما این مقدار برای تامین نیازهای ورزشی آنان کافی نیست؛ به همین دلیل شهرداری تبریز برای سال جاری احداث ۲۵ سالن ورزشی جدید را در دست اجرا دارد.

به گفته وی، چهار استادیوم فوتبال به نام‌های مرزداران، پارک صنعت و شهیدتوانا نیز تحویل شهروندان شده و استادیوم الغدیر نیز همزمان با عید سعید غدیر خم به بهره برداری می‌رسد.

سهرابی خاطرنشان می‌کند: احداث خانه کشتی تبریز، تجهیز مدارس سطح شهر به وسایل و تجهیزات ورزشی، اجرای برنامه‌های هفتگی ورزشی در مناطق مختلف شهر، آسفالت محوطه مدارس برای تسهیل ورزش و بازی کودکان و تدوین برنامه‌های ورزشی برای ۵۲ هفته سال، از جمله دیگر طرح‌های شهرداری برای توسعه ورزش و سلامت شهروندان است.

سهرابی همچنین با اشاره به زمین های روباز ورزشی موجود در پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر می‌گوید: رینگ های پیاده روی و دوچرخه سواری، زمین اسکیت و زمین های والیبال و بسکتبال و همچنین تجهیزات ورزشی موجود در این مکانها، همه و همه در راستای ترغیب و تشویق شهروندان به ورزش تعبیه و آماده شده اند.

از فعالیت‌های ورزشی شهرداری تبریز در ایام فراگیری کرونا نیز نباید غافل بود؛ با وجودی که این سالن‌ها و زمین های بازی بدون مراجعه بودند و معلوم هم نبود تا چه زمانی این وضعیت ادامه خواهد یافت، شهرداری فرصت را غنیمت دانست و نسبت به بازسازی، ترمیم و نوسازی برخی از این سال‌ها اقدام کرد.

اذعان و اتکای مدیریت شهری تبریز به این نکته که شهر سالم، با شهروند سالم در اتباط است، این مجموعه را برآن داشته تا آنجا که در توان دارد، با فراهم ساختن امکانات و زیرساخت‌های ورزشی و تامین نشاط و سلامت اجتماعی برای شهروندان، جامعه تبریز و در نهایت این شهر را به شهری پویا، متحرک و سرزنده تبدیل کند.

خاطره میرزایی ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.