کد خبر : 3385
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مرداد 1394 - 6:34

نشان های سلامتی یا بیماری در چهره کدامند؟

نشان های سلامتی یا بیماری در چهره کدامند؟

قدما می گویند چهره یا صورت آینه تمام نمای روح است و می تواند حقایق مهمی را در مورد سلامتی یا بیماری انسان بیان کند.

 

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی دیلی میل،محققان استرالیایی در مورد ارتباط وضعیت سلامت و چهره و صورت انسان مطالعات مستمری انجام داده اند که برخی از مهمترین نتایج آنها به شرح ذیل است :
*پریدگی رنگ چهره به دلیل کمبود آهن است و زخم های اطراف دهان به دلیل کمبود ویتامین های ب است که معمولا در گیاهخواران و افرادی دیده می شود که از مصرف فراورده های لبنی اجتناب می کنند.
*کاهش مصرف خوراکی های قندی و یا مصرف نکردن آنها به کاهش حلقه های تیره بر روی گردن کمک می کند.
**لکه های زرد اطراف چشم ، بینی و یا دهان نشانه کلسترول بالا است
دکتر اما استریت از استرالیا می گوید: لکه های زرد در اطراف چشم، بینی و دهان می تواند نشانه کلسترول بالا باشد.
وی می افزاید: این لکه ها را می توان با لایه برداری پوست با یک روش کنترل شده درمان کرد و اغلب یک جلسه درمان برای رفع این لکه ها کافی است اما در برخی از افراد این لکه ها دوباره عود می کند و بنابراین لازم است که این افراد هر چند سال یک بار دوباره درمان لایه برداری پوست را تکرار کنند.
همچنین لازم است که سطح کلسترول خون را به پزشک نشان داد تا در صورت لزوم از داروهای کاهش کلسترول مانند استاتین ها و غیره استفاده کرد.
**پریدگی رنگ پوست می تواند به دلیل مصرف بسیار کم گوشت قرمز باشد
کم خونی ناشی از فقر آهن ۱.۶ میلیارد نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است و این وضعیت در زنان انگلیسی به ویژه بالا است.
کم خونی ناشی از فقر آهن با علائم اساسی مانند پریدگی رنگ پوست و برخی اوقات حلقه های تیره اطراف چشم همراه است.
کمبود آهن به این معنی است که ممکن است خون کافی به پوست نرسد و در نتیجه پوست رنگ پریده شود.
از دیگر نشانه های کم خونی خستگی و بی حالی است زیرا کمبود آهن باعث می شود که اکسیژن کافی به ماهیچه ها نرسد.
به گفته کارشناسان شایع ترین دلیل کمبود آهن به دلیل مصرف نکردن کافی گوشت قرمز است.گوشت قرمز شامل آهن haem، نوعی آهن است که در بدن انسان و همه اشکال گوشت قرمز یافت می شود.سایر اشکال آهن در عدس، لوبیا، حبوبات و سبزیجات برگ سبز یافت می شود و بهترین روش برای جذب آهن این مواد غذایی این است که آنها را با ویتامین سی مصرف کرد.
**ترک های اطراف دهان نشانه مصرف نکردن لبنیات است
ترک های اطراف دهان در افرادی که دچار کمبود ویتامین های بی به ویژه ویتامین B2 و B3 دارند، بروز می کند.
این ویتامین ها خواص ضد التهابی دارند و مقدار بسیار کم آنها با قرمزی پوست و ترک خوردن در گوشه های لب ارتباط دارد.دیگر علائم کمبود این ویتامین ها ضخیم شدن زبان است.
سبزیجات دارای برگ های سبز پر رنگ از منابع غنی ویتامین بی هستند بنابراین افراد گیاهخوار باید نسبت به مصرف کافی این سبزیجات و در صورت لزوم مکمل های ویتامین بی اطمینان یابند.
بهترین روش برای بررسی کمبود ویتامین های بی، دادن آزمایش خون است.
**آکنه چانه می تواند علامت سندرم تخمدان پلی کیستیک باشد
در بسیاری از زنان ناحیه چانه و اطراف آن در جریان نوسانات هورمون های پروژسترون به ویژه در نزدیکی دوران قائدگی بسیار مستعد جوش زدن می شود، اما اگر این جوش ها شدید باشند در آن صورت لازم است که به پزشک مراجعه کرد و احتمال دارد که فرد به سندرم تخمدان پلی کیستیک مبتلا باشد.
حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک اضافه وزن دارند و حدود ۶۰ درصد آنها آکنه صورت خواهند داشت. پریود نامنظم نیز از دیگر دلایل آکنه صورت می تواند باشد. برای رفع این موضع باید به پزشک مراجعه کرد تا اختلالات تخمدان تشخیص داده شود و همچنین با یک آزمایش خون می توان سطح هورمونی خود را آزمایش کرد.
***خطوط عمیق پوستی نشانه سیگار کشیدن است
سیگار کشیدن به کلاژن و خاصیت الاستین پوست آسیب می زند و باعث می شود که خطوط پوستی عمیق تر شود.با افزایش سن، ماهیچه ها، چربی و استخوان های زیر پوست کوچک و تضعیف می شوند. سیگار کشیدن باعث از بین بردن اکسیژن خون می شود در نتیجه مواد مغذی کمتری به پوست می رسد و تضعیف ماهیچه های پوستی بطور قابل توجهی تسریع می شود.
برای حل این موضوع باید سیگار را ترک کرد همچنین ویتامین سی به تشکیل دوباره کلاژن کمک می کند.
** حلقه های تیره بر روی گردن نشانه مصرف رژیم غذایی قندی است
حلقه ها و یا لکه های قهوه ای بر روی گردن می تواند یک نشانه متحیر کننده از این باشد که شخص در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دو قرار دارد.حدود ۳.۲ میلیون انگلیسی دیابت دارند و ۸۵۰ هزار نفر از مردم این کشور با این بیماری زندگی می کنند اما اطلاعی از ابتلا به آن ندارند.
این لکه های قهوه ای نشان می دهند که بدن در برابر انسولین مقاوم شده است؛ بدن از انسولین برای پردازش قند استفاده می کند و مقاومت در برابر انسولین نشانگر ابتلا به دیابت است که اغلب به واسطه چاقی و یا یک رژیم غذایی مملو از قند و کربوهیدارت های (مواد نشاسته ای مانند برنج ،نان، ماکارونی) تصفیه شده ایجاد می شود. البته این لکه ها در زیر بغل نیز بروز می کنند.
برای رفع این لکه ها در اولین اقدام باید میزان قند خون را بررسی کرد؛ خبر خوب این است که ابتلا به مقاومت نسبت به انسولین به این معنی نیست که انسان حتما به دیابت نوع دو مبتلا می شود بلکه ایجاد توازن در مصرف خوراکی های قندی و کربوهیدارتی و یا کاهش مصرف آنها و نیز کاهش وزن می تواند مقاومت نسبت به انسولین را متوقف و یا برعکس کند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.