کد خبر : 33871
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 23:38

اجرای کامل قانون اساسی، ضامن افزایش اعتماد عمومی است

اجرای کامل قانون اساسی، ضامن  افزایش اعتماد عمومی است

رئیس‌جمهور گفت:اجرای کا مل قا نون اساسی، ضامن رفع مشکلات و افزایش اعتماد عمومی است

رئیسی:گفت: پیگیری و اجرای صحیح و کامل مفاد قا نون اساسی، ضامن استقلال و آزادی است و می‌تواند به رفع مشکلات مردم، افزایش رضایتمندی و اطمینان و اعتماد عمومی منجر شود.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز شنبه در جلسه «هیئت پیگیری اجرای قا نون اساسی»، با اشاره به اینکه قانون، رئیس جمهور را مسئول اجرای قانون اساسی می داند، احصا و اعلام ظرفیت‌های مغفول مانده قا نون اساسی را از وظایف این هیئت دانست و بر یافتن راهکارهای اجرای کامل قا نون اساسی تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه قا نون اساسی سندی پویا و مترقی است که در مقام تدوین، تعارضی بین اصول متعدد آن نیست، افزود: «هیئت پیگیری اجرا ی قانون اساسی» به‌عنوان متولی پیگیری اجرای شایسته قا نون اساسی باید مواردی را که اجرای آن نیاز به پیگیری دارد، شناسایی و دنبال کند.

رئیسی تدوین و تصویب قا نون خوب را شرط لازم، اما ناکافی دانست و با بیان اینکه پیگیری و اجرای صحیح و کامل مفاد قا نون اساسی، ضامن استقلال و آزادی است و می‌تواند به رفع مشکلات مردم، افزایش رضایتمندی و اطمینان و اعتماد عمومی منجر شود، از اعضای «هیئت پیگیری اجرا ی قا نون اساسی» خواست با کمک به بهبود اجرای قانون ا ساسی، در راستای ارتقای بهره‌مندی مردم از مواهب آن اقدام کنند.

در این جلسه در راستای حصول اطمینان از عدم مغایرت مقررات با قا نون اساسی مقرر شد، واحدهای حقوقی دستگاه‌های اجرایی، بر عدم مغایرت مقررات حوزه کاری دستگاه متبوع خود با قا نون اساسی نظارت داشته باشند.

همچنین؛ علاوه بر تصویب تشکیل کمیته تخصصی پیگیری اجرای اصول اقتصادی قا نون اساسی، همه دستگاه‌ها ملزم شدند موضوع حقوق خانواده و به‌ویژه زنان را در تهیه و تدوین لوایح و مقررات محور نظر قرار دهند.

معاونت حقوقی رئیس جمهور نیز مکلف به احصای اصول مغفول مانده قانون اساسی و نیز شناسایی آن دسته از دستگاه‌ها و موسسات وابسته به دستگا‌ه‌های اجرایی شد که اساسنامه یا سند موسس ندارند.

تاکید بر ضرورت توسعه و تعمیق گفتگوهای نخبگانی در حوزه حقوق و آزادی‌های مقرر در قا نون اساسی، پیگیری اجرا ی اصول مربوط به حقوق و آزادی‌های سیاسی و نیز تشکیل مستمر جلسات هیئت پیگیری اجرا ی قا نون اساسی از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

 

اجرای کامل قانون اساسی ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.