کد خبر : 33881
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 23:57

«رینگ» آب شهر تبریز را پایدار می‌کند

«رینگ» آب شهر تبریز را پایدار می‌کند

مدیر عامل آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی گفت: یکی از مشکلات شهر تبریز نبود رینگ آبی است چراکه آب توزیعی در کلانشهر تبریز از منابع مختلف تامین می‌شود.

به گزارش آی نیوز ، محمد خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: با وجود بروز مشکلات تامین و توزیع آب شرب در برخی محلات مرتفع شمال کلانشهرتبریز، در ساعاتی از شبانه روز، عملیات اجرایی شرکت آب و فاضلاب استان در ماه‌های اخیر منجر به انتقال آب مرغوب جایگزین آب نهند به ساکنان این مناطق شده است.

وی افزود: با وجود اینکه سختی آب توزیعی در مناطق شمال تبریز مورد تایید و در حد استاندارد بود لیکن، مردم ساکن در این مناطق از بالا بودن سختی آب شرب گلایه داشتند و بر این مبنا شرکت آب و فاضلاب نسبت به مطالعه و هدفگذاری برای انتقال و توزیع آب مصرفی مرغوب در این مناطق اقدام کرد.

خانی افزود: با وجود بروز برخی ناملایمات اخیر و افت فشار و ناپایداری شبکه توزیع در ساعاتی از شبانه روز در برخی محلات مرتفع تبریز ، همکاران شبکه توزیع آب در تبریز، نسبت به اجرای عملیات لوله گذاری و احداث ایستگاههای پمپاژ و حفر و تجهیز چندین چاه جدید و سایر اقدامات لازم، برای آبرسانی از خطوط آب زرینه رود و چاههای شمال دامنه سهند که از مرغوبیت بالایی برخوردار هستند مبادرت کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به قطعی موقت یا افت فشار جریان آب مناطقی از باغمیشه تبریز گفت: خوشبختانه اکنون جریان آب در تمام نقاط تبریز، به خصوص مناطق مورد اعتراض قسمتی از شهرک باغمیشه تبریز برقرار شده است.

وی اطمینان داد: در چند روز آینده با اقدامات تخصصی و فنی پیش بینی شده از طرف آب و فاضلاب آذربایجان شرقی مناطق محدود مرتفع دچار مشکل شده، آب پایدار مستمر خواهند داشت.

خانی با اشاره به ضرورت اجرا و تکمیل رینگ آبی تبریز گفت: یکی از مشکلات شهر تبریز نبود رینگ آبی است چراکه آب توزیعی در کلانشهر تبریز از منابع مختلف تامین می‌شود و موقعیت توپوگرافی تبریز ضرورت تکمیل این رینک را بیش از پیش آشکار می‌کند و با تکمیل عملیات اجرایی این رینک علاوه بر توزیع متوازن منابع آبی در کل مناطق، بحث عدالت آبی در زمان‌های مقتضی همچون قطعی‌های اضطراری نیز مرتفع خواهد شد.

خانی با اشاره به تولید و توزیع بیش از ۶ هزار لیتر در ثانیه آب شرب بهداشتی در تبریز گفت: از همشهریان عزیز انتظار می‌رود با اجتناب از مصارف غیرضروری و عدم ذخیره سازی آب ما را در تداوم امر خدمات‌رسانی بهتر یاری کنند.

«رینگ» آب شهر تبریز

«رینگ» آب شهر تبریز

  ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.