کد خبر : 33883
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 0:01

همایش سرمایه‌گذاری حرکت جسورانه در دوران تحریم

همایش سرمایه‌گذاری حرکت جسورانه در دوران تحریم

شهردار تبریز گفت: همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری حرکت جسورانه شهرداری تبریز در دوران تحریم است

به گزارش آی نیوز ، شهردار تبریز گفت: همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳، فرصت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران ایرانی ساکن در کشورهای خارج به‌خصوص اندونزی است.
همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری حرکت جسورانه شهرداری تبریز در دوران تحریم است

یعقوب هوشیار ظهر امروز در دیدار با سفیر ایران در اندونزی اظهار کرد: تبریز جزء شهرهای دانشگاهی ایران است که صنایع دانش‌بنیان در آن رشد کرده و دانشجویان خارجی آن در پنج سال گذشته رو به افزایش است.

وی افزود: تبریز سرآمد شهرهای ایران در حوزه‌های صنعتی، فرهنگی و تاریخی است و داشته‌های منحصر به‌فردی در این حوزه‌ها دارد.

هوشیار خاطرنشان کرد: در حوزه شهر پاک و هوشمندسازی که از شاخص‌های توسعه پایدار است، اقدامات خوبی انجام داده‌ایم. تبریز به عنوان پاک‌ترین شهر ایران در ۵ ماه نخست سال معرفی شده است.

شهردار تبریز با اشاره برگزاری همایش‌ بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳ یادآور شد: برگزاری این همایش حرکت جسورانه‌ای از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز در دوران تحریم است که به دنبال جذب سرمایه‌های حداکثری ایرانیان خارج از کشور هستیم.

وی اضافه کرد: این همایش صرفا برای مدیریت شهری نبوده و صنایع دانش‌بنیان و دیگر شهرهای استان نیز بسته‌های سرمایه‌گذاری خود را ارائه خواهند کرد.

هوشیار ابراز داشت: اشتراکات زیادی با کشور اندونزی داریم و علاوه بر آن، این کشور در حال توسعه بوده و اقدامات خوبی در حوزه گردشگری آغاز کرده‌اند.

شهردار تبریز با اشاره به ظرفیت بزرگ تبریز به عنوان دروازه اروپا تاکید کرد: تبریز داشته‌های بزرگی دارد که می‌خواهیم به اشتراک بگذاریم و در این راه از خواهرخواندگی با شهرهای اندونزی استقبال می‌کنیم.

نقش تبریز به عنوان شهری دانشگاهی و اقتصادی در تعاملات بین کشورها

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این دیدار تصریح کرد: تبریز به عنوان شهری دانشگاهی و اقتصادی، می‌تواند نقش مهمی در تعاملات بین کشورها داشته باشد.

شهرام دبیری افزود: برای برگزاری هفته‌های فرهنگی تبریز در اندونزی برنامه‌ریزی خواهیم کرد و در کنار آن در حوزه‌های مختلف دانشگاهی و پزشکی مراوداتی برقرار می‌کنیم.

وی اضافه کرد: آموزش‌های پزشکی در تبریز پیشرفت چشمگیری داشته و می‌توان به صورت انحصاری در رادیودرمانی تعاملاتی داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ابراز امیدواری کرد، زمینه خواهرخواندگی تبریز و یکی از شهرهای اندونزی ایجاد تفاهم‌نامه‌ آن امضاء شود.

همایش سرمایه‌گذاری حرکت

همایش سرمایه‌گذاری حرکت

همایش سرمایه‌گذاری حرکت

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.