کد خبر : 33895
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 13:27

پرونده تخلف مشاوران املاک در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد

پرونده تخلف مشاوران املاک در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد

۱۸ پرونده تخلف برای مشاوران املاک در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد

 مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به استمرار گشت‌های مشترک تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات، گفت: در اجرای این طرح ۱۸ فقره پرونده تخلف برای بنگاه‌های معاملاتی املاک در استان تشکیل شد.

صمد حضرتی، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این طرح ۳۹ تیم در استان بر بازار املاک و مستغلات استان نظارت می کنند و تاکنون در این رابطه ۳۹ بازرسی از بنگاه های معاملاتی انجام شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه های مشاور املاک و کنترل بازار اجاره مسکن، اعلام و اظهار کرد: در اجرای این طرح پنج واحد مشاور املاک در تبریز و یک واحد در ملکان پلمپ شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی عمده تخلفات مشاوران املاک را نداشتن مجوز و عدم ارایه کد رهگیری از سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات اعلام کرد و گفت: گشت های مشترک بازرسی از بنگاه های معاملاتی املاک در استان ادامه داشته و با متخلفان به صورت قانونی برخورد می شود.

حضرتی، ادامه داد: معاملات خرید و فروش و اجاره مسکن باید دارای کد رهگیری بوده و عدم دریافت کد رهگیری توسط مشاوران املاک مصداق تخلف از قانون نظام صنفی عرضه خارج از شبکه است.

وی یادآور شد: از زمان ابلاغ مصوبه جلسه شورای عالی مسکن با تشکیل کارگروه نظارت بر بازار مسکن در سراسر استان تیم های گشت مشترک جهت بازرسی از مشاوران املاک تشکیل و بازرسی از این اماکن آغاز شد.

حضرتی، با تاکید بر اینکه بنگاه‌های معاملات املاک غیرمجاز از دلایل افزایش غیرواقعی و سوداگرانه قیمت مسکن است، افزود: در راستای کنترل قیمت اجاره مسکن در سطح استان، تلاش می شود با کمک سایر نهادها، بنگاه‌های غیرمجاز شناسایی و بنگاه های مشاور املاک مجاز ساماندهی شود. ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.