کد خبر : 33910
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 12:37

معبر و دستفروشی مهمترین معضل منطقه تاریخی تبریز است

معبر و دستفروشی مهمترین معضل منطقه تاریخی تبریز است

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز وجود سد معبر و دستفروشی در محدوده منطقه تاریخی و فرهنگی منطقه ۸ تبریز را مهمترین معضل این منطقه دانست .

جواد صدیقی در جلسه بررسی چالش ها و مسائل حوزه محیط زیست و خدمات شهری منطقه ۸ با تاکید بر این موضوع اظهار داشت: رفع سد معبر و آزادسازی معابر منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز از مهمترین مسائلی است که مورد درخواست شهروندان است و این منطقه همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی شهرمان بوده و سد معبر مغازه ای طبق فروشی، چهره مطلوب این منطقه را مغشوش کرده است.

وی با تاکید بر اینکه رفع معضل دستفروشی و سد معبر در محدوده این منطقه نیازمند تمهیدات و همراهی دستگاه های مختلف است، افزود: البته شهرداری تبریز به دنبال رفع اساسی و همیشگی معضل سد معبر طبق فروشی و دستفروشی در منطقه تاریخی تبریز است که نیازمند همراهی و همکاری یازده ارگان مختلف در کنار شهرداری تبریز است.

صدیقی با اشاره به اقدام خوب منطقه در خصوص همکاری با دانشجویان دانشگاه هنر در خصوص طراحی المان شهری برای نصب در منطقه گفت: توجه به ویژگی های تاریخی و هویتی بازار تبریز باید در طراحی و ساخت المان های مورد نصب در این منطقه مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص کمبود نیرو در حوزه خدمات شهری مناطق اظهار داشت: در حوزه رفت و روب و خدمات شهری کمبود نیرو احساس می شود و در کنار آن بازنشستگی همکاران تغییر محل فعالیت نیروها یکی دیگر از دلایل کمبود نیرو در حوزه خدمات شهری است که باید از این مسئله جلوگیری شود.

صدیقی با تاکید بر ضرورت مستند سازی حین انجام عملیات مختلف حوزه خدمات شهری اظهار داشت: مستند سازی فعالیت نیروهایی خدمات شهری در حین عملیات بخصوص در مواجهه با سد معبر، مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز ضروری است و الزاما همکاران در حین اجرای عملیات این موضوع را حتما رعایت کنند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار کلانشهر تبریز همچنین در خصوص سرویس های بهداشتی سطح منطقه افزود: نگهداری و بهداشت سرویس های بهداشتی مسئله مهمی است وضعیت برخی سرویس های بهداشتی در شان کلانشهر تاریخی تبریز نیست. که باید مورد توجه قرار گیرد.

نهمین قرار خدمت از دوره چهارم قرارهای خدمت شهرداری تبریز این هفته در شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی منطقه ۸ تبریز برگزار خواهد شد. ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.