کد خبر : 33913
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 12:42

رصد و احصای آسیب‌های اجتماعی در محلات تبریز

رصد و احصای آسیب‌های اجتماعی در محلات تبریز

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهردار تبریز از رصد و احصای مسائل و آسیب‌های اجتماعی در محلات تبریز خبر داد و گفت: برای رفع آسیب های اجتماعی، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است.

میر نصیربیگی در سومین نشست از سلسله‌ نشست‌های خبری مدیران شهرداری تبریز در سال جاری اظهار کرد: در حوزه اجتماعی، شهرداری تبریز به صورت جدی در بطن ماجرا حضور داشته و رصد آسیب‌های اجتماعی محلات مختلف تبریز را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: آسیب‌های متفاوتی در مناطق و محلات تبریز وجود دارد که برای هر منطقه رویکردی مناسب اتخاذ خواهیم کرد.

نصیربیگی با اشاره به تدوین برنامه‌هایی در خصوص کودکان کار و متکدیان شهر افزود: یکی از نقاط مثبت شهر تبریز این است که کودک کار به صورت جدی وجود ندارد و با متکدیان نیز طبق ضوابط برخورد می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه شهر دوستدار سالمند، فراخوان ثبت‌نام کارت منزلت شهروندی منتشر شده و در حوزه شهر دوستدار کودک نیز به صورت جدی و فعال حضور داریم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با اشاره به فعالیت گرمخانه شهرداری تبریز ادامه داد: دومین گرمخانه شهرداری تبریز با کارفرمایی منطقه ۱ در دست مطالعه برای اجرا است.

وی یادآور شد: در ارتباط با آسیب اجتماعی اعتیاد، با مرکز ماده ۱۶ و ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری تنگاتنگی داریم و در کنار آن ارتباطی مستمر با بخش‌های مختلف جامعه همچون افراد اوتیسم، ناشنوایان، نابینایان و … ایجاد و ساز و کار جدید برای توانمند سازی اجتماعی این عزیزان تعیین شده است.

نصیربیگی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دست‌سازه‌های معلولان با همکاری بهزیستی ادامه داد: برای اولین بار با انجمن ناشنوایان تعامل کردیم و در ایام محرم بستر عزاداری و راه‌اندازی هیئت این بخش از جامعه را فراهم شده است.

وی ایجاد نمایشگاه دست‌سازه‌های بانوان سرپرست خانوار را اقدام دیگر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی معرفی کرد و افزود: بانک اطلاعاتی بانوان سرپرست خانوار را جمع‌آوری و برای تدوین برنامه‌های آتی در این خصوص اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره سمن‌های برتر گفت: عملکرد سازمان‌های مردم‌نهاد جمع آوری و سمن‌های برتر در بخش‌های مختلف را معرفی خو اهیم کرد و در ذیل آن مستندسازی عملکرد آنها در دستور کار قرار دارد.

نصیربیگی تأکید کرد: در حوزه اجتماعی رسالت اصلی ما پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پشتیبانی از تشکل های فعال در جامعه است. ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.