کد خبر : 33920
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مرداد 1402 - 12:27

همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز، فرصتی بی نظیر در جذب سرمایه گذار

همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز، فرصتی بی نظیر در جذب سرمایه گذار

همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز به عنوان فعالیت جدی در عرصه شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری پیش رو در شهر تبریز به منظور جذب، سازماندهی و هدایت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ۱۵ و ۱۶ آبان امسال برگزار می شود.

با محدود بودن منابع مالی شهرها برای دستیابی به توسعه پایدار، نقش جذب سرمایه گذاری شهری در توسعه و رونق اقتصادی شهر بسیار حائز اهمیت است. تبریز، یکی از شهرهای کلیدی و تاریخی ایران است که می‌تواند با جذب سرمایه گذار روند توسعه ی خود را بهبود ببخشد. به دلیل موقعیت خاص استراتژیک و همسایگی با کشورهای اروپایی، آب و هوای مناسب و داشتن فاکتورهای متعدد جهت رشد و توسعه، در این کلانشهر فرصت های سرمایه گذاری بی نظیری وجود دارد که با شناسایی و معرفی این فرصت‌ها به سرمایه‌داران می تواند اتفاقات خوبی رقم بخورد. سرمایه گذاری که خیلی زود بازدهی به دنبال دارد و کمتر ریسکی را شامل می شود.

سرمایه‌گذاری در اقتصاد شهری، محلی و برنامه‌های حمایتی برای کسب و کار، باعث رشد اقتصادی و افزایش درآمد شهروندان می‌شود که در همین ارتباط سرمایه‌گذاران می‌توانند در زیرساخت‌های بنیادی شهر اقدام کنند.

همایش فرصت‌های سرمایه گذاری، مجالی برای توسعه ی تبریز

با توجه به ابلاغ ماده یک قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها توسط ریاست جمهوری، شهرداری‌ها می‌توانند در چهارچوب قوانین و مقررات از انواع ابزارهای تامین مالی و روش‌های اجرایی مناسب برای اجرای طرح‌های مصوب شهری و طرح‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی با پیش‌بینی تضامین کافی استفاده کنند.

با توجه به اینکه یکی از مباحث اساسی در توسعه‌ی شهرها و ایجاد زیرساخت‌های آن، حضور فعال بخش خصوصی برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مدیریت شهری است. ضرورت گذر شهرداری‌ها از ساختار سنتی همگام با رفع خلاءهای قانونی در حوزه سرمایه‌گذاری شهری اجتناب ناپذیر بوده و لزوم اتخاذ شیوه‌های مناسب، کارآمد و عملگرا برای جلب نظر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در اولویت است.

برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز توسط شهرداری تبریز با همراهی دانشگاه تبریز و سایر مراکز علمی و دانشگاهی کشور، بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی، بازرگانی، صنایع، کشاورزی، استارتاپ‌ها، دانش بنیان‌ها و سایر انجمن‌ها و مراکز مرتبط بهترین فرصت برای تحقق این امر است.

همایش بین المللی بهترین فرصت برای بهبود شرایط اقتصادی و نشان دادن ظرفیت‌های بالای تبریز و چه بسا آذربایجان شرقی برای سرمایه گذاری های خرد و کلان می تواند باشد. تبیین قوانین و مشوق‌های موجود در این عرصه و همسوسازی شرایط موجود داخلی با شرایط بین المللی در این همایش باید مدنظر قرار گیرد.

رضا خلیلی، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تبریز به عنوان دبیر این همایش گفت: به منظور جلب مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، عرضه بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تبیین قوانین، مشوق‌ها و مذاکره مستقیم با سرمایه‌گذاران ایرانی و بین‌المللی جهت بهره‌مندی از توانمندی‌های آن‌ها در قالب پنل‌های تخصصی به همراه ارائه مقالات علمی در محورهای مد نظر در حال اجرا است.

خلیلی افزود: طبق برنامه‌ریزی های انجام شده با تهیه و تدوین فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف توسعه شهری اعم از اقتصاد شهری، فرهنگی و اجتماعی، حمل و نقل و ترافیک، عمران و شهرسازی، پسماند، فضای سبز و سایر حوزه های توسعه شهری، بستر برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی هموار می‌شود. رویکرد مدیریت شهری تبریز در این همایش در کنار سایر موضوعات مطرح شده حمایت مضاعف از استارتاپ‌ها و دانش بنیان‌ها و توسعه‌ی شهر هوشمند بوده، که برای این منظور کمیته‌های مرتبط و پنل‌های اختصاصی در این همایش پیش‌بینی و شروع به فعالیت کرده اند.

زمینه‌های مستعد برای جذب سرمایه گذار در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز

بنابر نظرات متخصصان امر، زمینه‌های مستعد برای جذب سرمایه‌گذاری در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز مناطق حاشیه‌نشین و بافت‌های ناکارآمد شهری، استارت‌آپ‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان، خدمات شهری، محیط زیست و پسماند، میراث فرهنگی و بافت‌های تاریخی، شهر هوشمند و خلاق، گردشگری، تفریحی و صنایع دستی، خدمات اجتماعی، فرهنگی و ورزشی، انرژی‌های تجدیدپذیر، درمان و سلامت، حمل و نقل شهری – منطقه‌ای، صنعت و معدن، ارتقای زیست‌پذیری شهری، بازرگانی، کشاورزی، مسکن، املاک و مستغلات، پروژه‌های زیرساختی شهری – منطقه‌ای است.

استقبال از همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری با برگزاری پیش همایش

به منظور اثربخشی و سوددهی هر چه بیشتر، شهرداری تبریز با اجرای چندین برنامه به استقبال همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری می‌رود. برگزاری پیش همایشی در استانبول در همین راستا به منظور شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران ترک و ایرانیان ساکن در ترکیه برگزار می شود.

یعقوب هوشیار شهردار تبریز در دیدار با محمدحسن حبیب الله زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در خصوص برگزاری این پیش همایش گفت: سرمایه‌گذاران ترکیه علاقه زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران به خصوص در حوزه های شهری دارند. این همایش سرمایه‌گذاری می‌تواند گشایشی در کل کشور ایجاد کند.

هوشیار با بیان اینکه تبریز به نوعی قطب معنوی شمال‌غرب کشور است، تصریح کرد: متاسفانه بنا به دلایلی نتوانسته‌ایم طی سال‌های گذشته از این فرصت استفاده کنیم، امیدواریم با برگزاری چنین همایش‌های تخصصی جایگاه واقعی تبریز احیا شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تبریز نیز در راستای تبلیغ هر چه بیشتر همایش افزود: علاوه بر برگزاری پیش‌همایش استانبول و دیدار شهردار تبریز با چندین سفیر از کشورهای اروپایی، در کشور امارات و شهرهای خواهرخوانده تبریز از سفرای خارجی میزبانی کرده و همایش را معرفی خواهیم کرد و با سازمان‌های بین‌المللی همچون یونسکو، اکو و … نیز هماهنگی لازم انجام می شود. ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.