کد خبر : 33977
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1402 - 12:50

آخر هفته آذربایجان‌شرقی بارانی است

آخر هفته آذربایجان‌شرقی بارانی است

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: سامانه بارشی از اواخر روز پنجشنبه با عبور از منطقه قفقاز وارد جو استان می‌شود.

«محمد امیدفر»، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، فعالیت این سامانه بارشی موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی نسبتا شدید، کاهش نسبی دما، رگبار باران و غرش آذرخش می شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت به ویژه در نواحی شمالی و شرقی استان روی می دهد، اظهار کرد: در چنین وضعیتی، احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه های فصلی و مسیل ها و اختلال در تردد شهری دور از انتظار نیست.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: تا روز پنجشنبه وضعیت جوی استان پایدار بوده و تغییرات دمایی قابل ملاحظه ای روی نمی دهد.

آخر هفته آذربایجان‌شرقی بارانی است

امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای ۹ درجه و مرند با دمای ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در خنک ترین زمان به ۱۸ درجه سانتی گراد رسید.

بیشتر بخوانید

خسارت ۶ هزار میلیارد ریالی سیل در آذربایجان شرقی
بارش در آذربایجان‌شرقی ۲۷.۶ درصد کاهش یافت

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

  ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.