کد خبر : 34013
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهریور 1402 - 11:07

قدردانی از شهروند خوش ذوق تبریزی به دلیل ایجاد نمای سنتی در بافت تاریخی شهر

قدردانی از شهروند خوش ذوق تبریزی به دلیل ایجاد نمای سنتی در بافت تاریخی شهر

به دلیل نماکاری سنتی ساختمانی جدید در بافت تاریخی شهر، شهردار منطقه ۸ از شهروند و مالک خوش ذوق این ساختمان تقدیر به عمل آورد.

رضا جان فشان نوبری، از علیرضا و علی رضیلو، مالکان خوش ذوق این ساختمان که با نمای سنتی و آجری منجر به هویت بخشی بافت تاریخی شهر شده اند، تقدیر و تشکر کرد.

وی در خصوص اجرای سیاستهای تشویقی توسط شهرداری منطقه ۸ در بافت تاریخی تبریز گفت: با مساعدت‌ها و اجرای سیاستهای تشویقی در خصوص سنتی سازی نمای ساختمان‌های جدید الاحداث در بافت تاریخی شهر، طی سالیان اخیر شاهد آن بودیم که چندین ساختمان جدید الاحداث با معماری سنتی اسلامی در منطقه تاریخی تبریز احداث شده اند که مجموعه این عوامل در کنار اقدامات عمرانی منطقه موجب هویت بخشی به بافت تاریخی تبریز عزیزمان شده است.

جان فشان استفاده از الگوهای معماری ایرانی اسلامی را یکی از نیازهای امروز شهر تبریز دانست و افزود: شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی تبریز آماده هرگونه حمایت و مساعدت در خصوص اقدام شهروندان سطح منطقه مبنی بر اجرای نمای سنّتی و هماهنگ با الگوی معماری تبریز قدیم است.

شهردار منطقه ۸ ضمن تجلیل از مالک ساختمان رضیلو، بدلیل تطبیق و همگون سازی نمای مرکز خرید با بافت تاریخی شهر، خواستار تداوم اجرای نماهای همگون در محدوده مرکزی شهر توسط سازندگان شد. ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.