کد خبر : 34026
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهریور 1402 - 14:09

۱۳۹ برنامه برای بزرگداشت مقام استاد شهریار در تبریز برگزار می‌شود

۱۳۹ برنامه برای بزرگداشت مقام استاد شهریار در تبریز برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: همایش ملی روز شعر و ادب فارسی بعد از ظهر روز ۲۷ شهریور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره بر اینکه ۱۳۹ برنامه در سطح استان به مناسبت ایام شعر ادب فارسی برگزار می‌شود، گفت: با ۲۷ شهریور روز رحلت شاعر شیرین سخن، مردمی، استاد شهریار است و این روز را به عنوان روز شعر ادب فارسی انتخاب شده است.
به گزارش آی نیوز به نقل از آذرقلم، محمدحسین بلاغی، صبح امروز در نشست خبری با عنوان اجلاسیه شهدای هنر و رسانه و روز ملی شعر و ادب فارسی اظهار کرد: کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی برنامه‌های خود را از ماه‌های گذشته آغاز کرده است؛ این کنگره یک محفل نیست بلکه رویداد چهار و پنج ماهه با حضور همه دستگاه‌های استان است.
وی کمیته فضاسازی و تبلیغات، عضویت در دو کمیته فرهنگی و هنری و رسانه و اطلاع‌رسانی در این کنگره بر عهده ماست، گفت: تمامی اهالی رسانه در جشنواره این کنگره حضور پیدا کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه اجلاسیه شهدای هنر و رسانه استان فردا در سالن پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در استان ۶۷ نفر شهید انقلاب و دفاع مقدس به عنوان شهدای فرهنگ و هنر و رسانه شناسایی شده است.
وی گفت: تجلیل از ایثارگران و اساتید دفاع مقدس، رونمایی از آثار تجسمی، قطعه دفاع مقدس از برنامه‌های این مراسم است.
بلاغی بیان کرد: خشنود هستیم از اینکه تعاملی عالی بین دستگاه‌های فرهنگی استان وجود دارد که قطعا همکاری جمعی بسیار اثر داشته است.مرکز رصد شاخص‌های فرهنگ عمومی راه‌اندازی می‌شود

روز شعر و ادب فارسی روز ملی و وحدت‌گراست
وی در ادامه به روز ملی شعر و ادب فارسی اشاره کرد و گفت: ۲۷ شهریور روز درگذشت استاد شهریار است و این روز در تقویم ملی کشور به عنوان روز شعر ادب فارسی انتخاب شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توضیح داد: این روز محور وحدت ایران اسلامی در حوزه شعر و ادبیات است و خوشحال هستیم در سراسر کشور برنامه‌های زیادی تدارک دیده شده است.
وی با بیان اینکه اشعار استاد شهریار در ترکی و فارسی بسیار فاخر و کم‌نظیر است، ادامه داد: زمان‌شناسی استاد شهریار یکی دیگر از شاخصه‌های برجسته اوست؛ این شاعر در همه مسائل اجتماعی، سیاسی، منطقه‌ای و غیره درک صحیح داشته است و بر این اساس کنش‌گری کرده است.
بلاغی افزود: از غزل‌های عاشقانه استاد شهریار تا اشعار حماسی و بدیع او گواه این توانایی این شاعر بزرگ است که شاید هنوز به صورت کامل او را به دنیا نشان نداده‌ایم. از این رو روز شعر و ادب فارسی روز ملی و وحدت‌گراست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره بر اینکه ۱۳۹ برنامه در سطح استان به مناسبت ایام شعر ادب فارسی برگزار می شود گفت: در این مناسبت همه دستگاه‌های دولتی برنامه‌های ویژه خود را برگزار خواهند کرد.
بلاغی خاطرنشان کرد: برنامه‌های پژوهشی و تخصصی و علمی، برگزاری پنل‌های تخصصی، تولید محتوا اعم از استوری موشن و کلیپ و غیره، برگزاری محافل نشست‌های ادبی، تولید محتوای ادبی نیز جزو برنامه‌های ۲۷ شهریور است.
وی یادآور شد: گلباران مرقد استاد شهریار، سخنرانی، شعرخوانی از جمله برنامه‌های محوری در روز ۲۷ شهریور است که در مقبره‌الشعرا برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش ملی روز شعر و ادب فارسی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: همایش ملی روز شعر و ادب فارسی بعد از ظهر روز ۲۷ شهریور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

بلاغی همچنین اظهار کرد: رایزنی و نامه‌نگاری با کشورهایی از قبیل تاجیکستان برای حضور در همایش روز ملی شعر ادب فارسی انجام شده است.
و نمایندگانی از کشورهای عراق و ترکیه نیز در همایش حضور خواهند داشت،

پاییز دلنشسن تبریز و بهار دلپذیر فرهنگی :
وی ابراز کرد: در پاییز دلنشسن تبریز، بهار دلپذیر فرهنگی برگزار خواهد شد به طوریکه تقویم ارشاد برای ۶ ماه آینده پر شده است و ده‌ها جشنواره ملی در تبریز برگزار خواهد شد.

شهریار

شهریار

۱۳۹ برنامه برای بزرگداشت ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.