کد خبر : 34030
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 11:07

بیش از ۴۲ پروژه فعال در شهرداری منطقه ۷ درحال اجرا می باشد

بیش از ۴۲ پروژه فعال در شهرداری منطقه ۷ درحال اجرا می باشد

هدفگذاری احداث سه پارک جدید در منطقه ۷ تبریز/ ۲ بازارچه محلی در کوی لاله و خیابان صمدی احداث می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۷ تبریز گفت: از سال ۱۴۰۱ تا امروز بالغ بر ۴۲ پروژه فعال در حوزه این منطقه در دست اجراست.

مسعود حاتملویی با حضور در برنامه تلویزیونی تبریزیم اظهار کرد: از جمله پروژه هایی که در منطقه ۷ در حال اجرا است، پل عابر گذر مقابل شکلات سازی آیدین بوده و کار طراحی انجام شده و در مرحله مناقصه است.

حاتملویی از احداث ۲ خانه کودک در منطقه رواسان با متراژ ۷۰۰ متر مربع و رسالت واقع در پارک نور با متراژی بالغ بر ۵۰۰ مترمربع خبر داد و افزود: این خانه های کودک در سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی افزود: پل تراکتورسازی که وضعیت اسفناکی داشت در حال بهسازی بوده و هند ریل‌های روی پل تراکتور ( نرده های روی پل) به نوعی حفاظ در برابر سقوط خودروهاست، بطول ۹۰۰ متر در حال ساخت است.

حاتملویی یادآور شد: بالغ بر ۱۶ هزار تن آسفالت ریزی معابر در منطقه ۷ اعم از لکه گیری و آسفالت رویه صورت گرفته است و آسفالت ریزی کل سطح منطقه همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: آسفالت ریزی در محور آخماقیه بالغ بر ۸۰ درصد انجام شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۷ تبریز خاطرنشان کرد: آسفالت ریزی در منطقه کوجووار بالغ بر ۲ هزار تن انجام گرفته و در منطقه خلجان و شهرک مدنی نیز ادامه دارد.

حاتملویی همچنین احداث پل عابرگذر در اول کسایی به سمت ائل گلی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این منطقه به دلیل تصادفات متعدد مورد بررسی شورای ترافیک قرار گرفته و با اخذ مصوبه ها و با حمایت شهردار تبریز و شهردار منطقه ۷، تا یک ماه آینده مناقصه انجام گرفته و سعی بر این داریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی آسفالت ریزی گذرهای اصلی مانند رسالت، ۳۵ متری اندیشه و جاده صنعت که یکی از دغدغه های اصلی شهرداری تبریز است، را از دیگر پروژه‌های اجرایی برشمرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۷ با اشاره بر ساماندهی جاده صنعت در راستای مطالبات چندین ساله صنعتگران و کارگران، گفت: اجرای عملیات آسفالت‌ریزی این پروژه از ابتدای ورودی جاده صنعت از سمت دیزل آباد تا حوالی کانال ایلی سو (حوالی فناوری خودرو) در حال اجراست.

وی ادامه داد: جاده صنعت یکی از مسیرهای پرتردد بوده و تمامی کارخانجات مهم شهر از جمله موتوژن، ایدم و …. که همگی پذیرای مسافران خارجی هستند در این منطقه قرار دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۷ در ادامه از اجرای پیاده راه فجر نگارستان با ۵۰۰ متر طول و ۴۵ متر عرض خبر داد و افزود: مراحل طراحی این پیاده راه انجام گرفته و بعد از اخذ مصوبه ها و برگزاری مناقصه در مهرماه، وارد فاز اجرا می شود که پیش بینی می شود تا پایان سال ۸۰ درصد این پروژه اجرا شود.

حاتملویی با بیان اینکه متاسفانه در سطح منطقه ۷ تبریز، بعضی گذرها فاقد پیاده رو است، گفت: بعد از بازدید میدانی قسمتی از بلوار ولایت، شهرک اندیشه و خیابان شهید صمدی در حال کف سازی و پیاده روسازی است.

حاتملویی همچنین در خصوص احداث بازارچه محلی گفت: ۲ بازارچه محلی در خیابان صمدی و کوی لاله در حال احداث است.

وی ادامه داد: بازارچه محلی در خیابان شهید صمدی در حال اجرا بوده و اکنون در مرحله نازک کاری است و احداث بازارچه محلی کوی لاله با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان و در مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع از امروز با خرید زمین آغاز شد.

حاتملویی همچنین در خصوص فضای سبز منطقه ۷ با بیان اینکه این منطقه یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع فضای سبز دارد، افزود: منطقه ۷ دارای ۳۱ پارک بوده و بالغ بر ۴۰۰ هزار متر مربع مساحت گل و گیاه دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۷ متذکر شد: در راستای افزایش فضای سبز این منطقه، احداث سه پارک جدید در برنامه کاری خود داریم.

حاتملویی با اشاره به اینکه طراحی این سه پارک انجام شده و در مرحله مناقصه است، افزود: پارک ولایت با مساحت ۳۱ هزار مترمربع، باغ مزار خلجان با مساحت ۲ هزار مترمربع و پارک کوجووار با مساحت هزار مترمربع در دستور کار شهرداری منطقه ۷ است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۷ تبریز با اشاره بر اجرای لوکال فاضلاب در پارک کریمی مراغه ای به عنوان اولین پارک در تبریز گفت: با هدف مدیریت منابع آب و صرفه جویی در آن و همچنین به دلیل صرفه جویی در هزینه تخلیه و آسیب نرساندن به فضای سبز و محیط زیست، سپتیت تانک ها را احداث کردیم.

حاتملویی همچنین اجرای المان در ورودی جنوب غرب تبریز دیگر پروژه مهم و نمادین شهری برشمرد و افزود: این المان که به حالت پوسته‌ای است توسط کارشناسان سیمامنظر بررسی شده و با رفع ایراد به مرحله اجرایی می رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۷ تبریز با اشاره به حذف زواید بصری ورودی شهر از طرف سردرود، تصریح کرد: با اعتبار پنج میلیارد تومان، تعویض جداول معیوب، حذف زواید بصری، کفسازی و بهسازی انجام می شود.

حاتملویی در پایان پروژه‌هایی از قبیل اجرای پل جهاد، کف سازی و بهسازی و دیوار سنگی ، جدول کشی و آسفالت ریزی مناطق محروم و احداث پیاده راه را از دیگر پروژه های عمرانی منطقه ۷، عنوان کرد. ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.