کد خبر : 34064
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1402 - 12:16

ضرورت تبیین فرهنگ ناب تبریز برای جهانیان

ضرورت تبیین فرهنگ ناب تبریز برای جهانیان

شهردار تبریز با تاکید بر اهمیت تفهیم‌بخشی آثار عالمان و مفاخر این استان، گفت: باید بتوان این فرهنگ ناب و عظیمی که به ما ارث رسیده است را تبیین و معرفی کنیم.

یعقوب هوشیار امروز در همایش ملی روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد، با تاکید ضرورت تبیین فرهنگ ناب تبریز برای جهانیان، اظهار کرد: جایگاه استاد شهریار تاکنون آنگونه که باید شناخته نشده و همه ما تنها به مرور زمان با زوایای بی نظیر شخصیتی ایشان آشنا خواهیم شد.

وی تبریز را شهر اولین ها و همراه با تاریخ باعظمت عنوان کرد و گفت: تمام داشته و افتخار تبریز انسان هایی است که در طول تاریخ در خود پرورانده و نمونه آن را می توان مقبره الشعرای تبریز عنوان کرد.

هوشیار مقبره الشعرای تبریز را مجموعه ای بی نظیر و مکان تدفین صدها عارف، شاعر و نامی این خطه عنوان کرد و گفت: چنین ظرفیتی را در هیچ کجای دنیا نمی توان یافت.

شهردار تبریز افزود: رهبر معظم انقلاب، در فرمایشات خود از تبریز و آذربایجان به عنوان قطب فرهنگی یاد کرده اند که تاریخ نشان داده که هیچ چیز نمی تواند لرزه بر جان این فرهنگ بیندازد.

هوشیار گفت: افتخار می‌کنیم آذربایجانی و تبریزی هستیم و خیلی‌ها این حسرت را دارند که پسوند این خطه را با خود یدک بکشند.

شهردار تبریز گفت: افتخار می‌کنیم آذربایجانی و تبریزی هستیم و خیلی‌ها این حسرت را دارند که پسوند این خطه را با خود یدک بکشند. ()

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.