کد خبر : 34070
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1402 - 13:07

رویکرد دانشگاه تبریز توسعه روابط با کشورهای منطقه است

رویکرد دانشگاه تبریز توسعه روابط با کشورهای منطقه است

 رییس دانشگاه تبریز با تاکید بر بهره مندی مجامع علمی از ظرفیت های کشورهای مختلف، گفت: رویکرد این دانشگاه بسط و توسعه همکاری ها و روابط با دانشگاه ها و مراکز علمی کشورهای منطقه به خصوص ترکیه است.

 دکتر صفر نصرالله‌زاده روز سه شنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه فنی کارادنیز ترکیه، اظهار کرد: برقراری ارتباط و توسعه علمی با کشورهای همسایه و به خصوص کشورهای دوست و مسلمان راهبرد دولت جمهوری اسلامی ایران است و دانشگاه تبریز نیز با توجه به این سیاست کلی نظام و وزات علوم، تحقیقات و فناوری در همین مسیر حرکت می کند.

وی توسعه همکاری‌های علمی با کشورهای همسایه به ویژه با دانشگاه‌های ترکیه را جزو اولویت های اصلی دانشگاه تبریز برشمرد.

نصرالله زاده ادامه داد: این توسعه همکاری های مشترک می تواند در قالب تبادل استاد و دانشجو، اجرای طرح‌ های مشترک علیم و تحقیقاتی، برگزاری دوره‌های آموزشی، کنفرانس‌ها، ایجاد گروه‌های آموزشی و پژوهشی مشترک و فرصت مطالعاتی تعریف شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه تبریز در بخش‌های مختلف، یادآور شد: این دانشگاه بعد از دانشگاه تهران دومین دانشگاه قدیمی ایران است و در حال حاضر با داشتن ۲۰ دانشکده، سه دانشکده اقماری، چهار قطب علمی، چندین پژوهشکده و آزمایشگاه مرکزی به عنوان یکی از دانشگاه های برتر ایران و جهان به شمار می رود.

نصرالله زاده با بیان اینکه دانشگاه تبریز بزرگترین دانشگاه شمالغرب ایران و جزو ۱۴ دانشگاه بزرگ کشور است، افزود: بیش از ۲۴ هزار دانشجو در دانشگاه تبریز در رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند که نیمی از این دانشجویان دختر هستند و ۴۰ درصد دانشجویان نیز در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول کسب علم و دانش می باشند.

وی ادامه داد: دانشگاه تبریز در رتبه بندی شانگهای ۲۰۲۳، رتبه ای بین۷۰۱ تا ۸۰۰ جهان و ۴ تا ۷ ایران را به دست آورده است و در این رتبه بندی که تعداد یکهزار دانشگاه برتر جهان فهرست شده است، رتبه دانشگاه تبریز نسبت به سال قبل ۲۰۰ رتبه بهبود یافته است.

نصرالله زاده قرار گرفتن ۲۲ استاد دانشگاه تبریز در جمع دانشمندان یک درصد برتر جهان، حضور ۲۵ عضو هیات علمی در میان دانشمندان دو درصد برتر جهان و همچنین عضویت در اتحادیه های بزرگ بین المللی از جمله اتحادیه دانشگاه‌های جهان (IAU)، اتحادیه دانشگاه‌های بین المللی (IUC) و اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز(KUNIB) را از افتخارات این دانشگاه بیان کرد.

دانشگاه کارادنیز آماده توسعه همکاری‌های علمی با دانشگاه تبریز است

رئیس دانشگاه فنی کارادنیز ترکیه نیز در مراسم، گفت: سفر به شهر تبریز و حضور در این دانشگاه بیشتر به منظور توسعه همکاری‌های علمی مشترک و امضای تفاهم نامه همکاری است.

پروفسور حمدالله چوال چوی در معرفی دانشگاه فنی کارادنیز، گفت: این دانشگاه در حال حاضر ۱۲ دانشکده و ۳۲ هزار دانشجو دارد که از این تعداد ۱۲ درصد در مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مختلف در حال تحصیل هستند.

وی اظهار کرد: دانشگاه کارادنیز آماده هرگونه توسعه همکاری‌های علمی از جمله برپایی دوره‌های مشترک آموزشی و پژوهشی، برگزاری کنفرانس‌های مختلف و تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه تبریز است.

دانشگاه تبریز در حال حاضر با بیش از ۲۰۰ دانشگاه جهان تفاهم‌نامه همکاری مشترک دارد که بیشترین تعداد آن با دانشگاه‌های کشور ترکیه است.

تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه تبریز و دانشگاه فنی کارادنیز ترکیه بیشتر به منظور گسترش همکاری‌های بین‌المللی، تبادل دانش و تجربیات علمی و آموزشی و فراهم آوردن ارتباطات در حوزه‌های مختلف از قبیل برگزاری رویدادهای مشترک، تبادل استاد و دانشجو، راه اندازی مجلات علمی مشترک به امضای روسای ۲ دانشگاه رسید. ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.