کد خبر : 34096
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1402 - 18:18

تبریز لرزید، ما ترسیدیم

تبریز لرزید، ما ترسیدیم

آی نیوز ، الناز عباسی – همین چند دقیقه پیش تبریز لرزید و ما ترسیدیم. البته تکانه زلزله در آن حدی نبود که خاطره وحشتناک زلزله ورزقان را در ذهن ها زنده کند.

به گزارش آی نیوز ، اما هر بار که زمین لرزه ای در تبریز روی می دهد ناخوداگاه یاد ده – بیست زلزله ویرانگر اعصار گذشته می افتیم که این شهر باستانی را بارها کون فیکون کرده است.

البته جای امیدواری است که تکنولوژی پیشرفت کرده و ساختمانها ایمن ساخته می شوند. اما نباید از یاد ببریم که ده ها هزار خانه و صد ها هزار نفر از شهروندان تبریز در بافت های حاشیه ای و ناکارامد زندگی می کنند که سازه های خانه در این مناطق در برابر زلزله مقاومت کمی دارد.

البته نمی خواهم نگرانیتان را افزایش دهم اما به گفته برخی مسئولین ، خدای نکرده در صورت بروز زلزله بالای ۶ ریشتر صدها هزار کشته در ساعات اولیه زلزله خواهیم داشت.

و این باید من را ما را و تمامی مردم و مسولین را نگران کند. باید به فکر مردم ساکن در مناطق حاشیه ای شهر که در خانه های غیر استاندارد و نا ایمن زندگی می می کنند باشیم.

البته سروسامان دادن به این محلات و مناطق تنها از دست مردم و شهرداری بر نمی آید و باید دولت پای کار بیاید و با برنامه ریزی درست و اقدام عملی و سریع شاهد تبدیل مناطق مورد اشاره به محلات ایمن و شاد باشیم. خبر زلزله را نیز بخوانید.

ساعت ۱۸:۱۳:۰۷ زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر کشکسرای در آذربایجان شرقی را لرزاند که این زمین لرزه در تبریز و اطراف نیز احساس شد و موجب وحشت مردم گردید.

به نقل از مرکز لرزه نگاری کشوری، کانون این زمین لرزه در عمق ۵ کیلومتری و فاصله ۱۱ کیلومتری از کشکسرای در آذربایجان شرقی ثبت شده است.

علاوه بر کشکسرای این زمین لرزه در تبریز و تسوج و یامچی نیز احساس شد.

ساعت ۱۸:۱۳:۰۷ زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر کشکسرای در آذربایجان شرقی را لرزاند که این زمین لرزه در تبریز و اطراف نیز احساس شد و موجب وحشت مردم گردید.

 

تبریز لرزید ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.