کد خبر : 34154
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1402 - 12:33

مجوز تبدیل ساختمان مسکونی به هتل آپارتمان به صورت رایگان صادر می‌شود

مجوز تبدیل ساختمان مسکونی به هتل آپارتمان به صورت رایگان صادر می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از معافیت در پرداخت عوارض تبدیل ساختمان مسکونی به هتل آپارتمان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

محمد عزتی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اجرای دستورالعمل شهرداری برای اعمال تسهیلات در ضوابط و معافیت عوارض در احداث مجموعه های گردشگری که در طول سال های گذشته در قالب تعرفه عوارض به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است، مجوز تبدیل ساختمان مسکونی به هتل آپارتمان به صورت رایگان صادر می‌شود.

وی افزود: مالکان آن دسته از ساختمان های مسکونی که مطابق تعرفه عوارض محلی ۱۴۰۲، حائز شرایط استفاده از این تسهیلات هستند، می توانند نسبت به احداث هتل آپارتمان اقدام کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با اشاره به برخی از مهمترین بندهای این دستورالعمل گفت: ساختمانی هایی مشمول این تسهیلات می شوند که حداقل مساحت عرصه و زیربنای آن به ترتیب کمتر از ۲۵۰ و ۵۵۰ مترمربع نباشد؛ همچنین ساختمان تبدیلی به هتل آپارتمان بایستی دارای گواهی پایان کار و عدم خلافی به روز از شهرداری باشد.

همچنین برای ساختمان های واقع در محدوده محور فرهنگی تاریخی در صورت وجود عدم خلاف و پایان کار، بر اساس ضوابط و مقررات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و با مسئولیت آن اداره اقدام خواهد شد.

عزتی با اشاره به استقبال گسترده سرمایه گذاران در سال های اخیر و ابقای این دستورالعمل در تعرفه سال ۱۴۰۲ ابراز امیدواری کرد: این اقدام بر توسعه گردشگری و صنعت توریسم و همچنین رونق وضعیت اقتصادی شهر کمک شایانی داشته باشد.

مجوز تبدیل ساختمان مسکونی به هتل آپارتمان ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.