کد خبر : 34178
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1402 - 12:49

نصب روز شمار اتمام عملیات اجرایی ایستگاه‌ دانشسرا در خط ۲ متروی تبریز

نصب روز شمار اتمام عملیات اجرایی ایستگاه‌ دانشسرا در خط ۲ متروی تبریز

۶۲۱ روز تا پایان عملیات اجرایی ایستگاه دانشسرا (خط ۲ متروی تبریز)

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز از نصب روزشمار در ایستگاه دانشسرا، ایستگاه شماره هشت خط ۲ مترو خبر داد یعقوب وحیدکیا ضمن اشاره به نصب روز شمار اتمام پروژه در ایستگاه‌های اول و دوم خط ۲ (قراملک و شهرک امام(ره) ) بیان کرد: مجموعه سازمان حمل و نقل ریلی عملیات نصب روز شمار در ایستگاه‌های خط ۲ را طبق قولی که داده آغاز کرده است.

وحیدکیا افزود: بعد از اعلام اتمام پروژه در ایستگاه‌های ۱ و ۲ زمان پایان عملیات اجرایی ایستگاه ۸ (دانشسرا) نیز مشخص شد و بر این اساس شهروندان گرامی خواهند توانست در پایان خرداد سال ۱۴۰۴ (۶۲۱ روز) تا افتتاح ایستگاه از خدمات مترو در این ایستگاه بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: نصب روزشمار در سایر ایستگاه های خط ۲ نیز به صورت مستمر عملیاتی خواهدشد.

خط دوم متروی تبریز به طول حدود ۲۲.۴ کیلومتر، در حال حاضر طولانی‌ترین مسیر از شبکه ریلی کلان‌شهر تبریز است. این خط، شامل ۲۰ ایستگاه است که از محدوده زمین‌های قراملک تبریز (کارخانه کود آلی) شروع شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، در ایستگاه میدان کهن (محققی سابق) دارای ایستگاه تبادلی با خط یک بوده و از طریق میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده وضمن عبور از میدان شهید فهمیده باغمیشه به سمت شهرک نصر، مرزداران، دانشگاه آزاد، نمایشگاه بین المللی و نهایتاً در میدان بسیج خاتمه می‌یابد. در طرح توسعه این خط، گذر از منطقه خاوران و اتصال به ایستگاه راه‌آهن تبریز- میانه در نظر گرفته شده است.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.