کد خبر : 3418
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مرداد 1394 - 5:18

برنامه های شهرداری، بر پایه احیای هویت فرهنگی شهر پیگیری می‌شود

برنامه های شهرداری، بر پایه احیای هویت فرهنگی شهر پیگیری می‌شود

شهرداری تبریز در مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، بار دیگر بر اهمیت جایگاه فرهنگ در برنامه های شهرداری تاکید کرد.

به گزارش آی نیوز، در این مراسم که با حضور تنی چند از اعضای شورای شهر، مدیران شهرداری و جمع کثیری از بانوان و خانواده های تبریزی برگزار شد، دکتر صادق نجفی طی سخنانی، ضمن تبریک این روز فرخنده به بانوان و دختران شرکت کننده، دختران را سرمایه های گرانقدر جامعه دانست و توجه به نیازهای آنان را، بخشی از وظایف شهرداری دانست.
شهردار تبریز، موضوع فرهنگ را جزو اولویت های شهرداری معرفی کرد و گفت: اعتقاد شهرداری و شورای محترم شهر بر این است که اگر نتوانیم هویت فرهنگی شهر را احیا کنیم، فعالیت‌های دیگرمان، در هر حوزه ای هم که باشد، ابتر است.
وی افزود: تبریز، کهن شهر تاریخی ایران اسلامی و شهر علامه ها و شهر اولین ها است که بنا داریم جایگاه فرهنگی این شهر را به مرتبه ای برسانیم که لایق و متناسب با شان شهروندان این شهرباشد.
شهردارتبریز همچنین تاکید کرد: فعالیت ها و برنامه های ما زمانی شایسته خواهد شد که  بتوانیم در حوزه فرهنگی نیز کارهای مناسبی انجام دهیم.
وی در ادامه سخنان خود، به برنامه ریزی های آتی شهرداری در سال های بعد اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری تبریز در سال های ۹۵ و ۹۶، عمده برنامه های خود را در حوزه های فرهنگ، محیط زیست و فضای سبز طراحی و آماده خواهد نمود تا بدین وسیله، پا به پای توسعه عمرانی، توسعه فرهنگی شهر را نیز شاهد باشیم.
دکتر نجفی، در پایان سخنان خود، اعلام کرد که عهد و میثاق شهرداری و شورای شهر، ایجاد شهری آباد با زیرساخت های فرهنگی و عمرانی برای شهروندان فهیم و به ویژه بانوان و دختران تبریز است.
پیش از سخنان شهردار تبریز، دکتر اکرم حضرتی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر تبریز ضمن تبریک روز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دخترگفت: دختران برکت زندگی پدران خود  و رحمت زندگی همسرانشان هستند و به همین دلیل خداوند بهشت را در زیر پای مادران گسترانیده است.
وی تاکید کرد: امروز ایجاد نشاط در میان  بانوان  یک امر ضروریست و این نشاط باید از طریق ایجاد ورزشگاه ها و افزایش فرهنگ ورزشهای همگانی به مرحله اجرا در آید.
حضرتی با اشاره به اینکه زنان نیمی از جمعیت ایران را تشکیل می دهند و تربیت نیمی دیگر از جمعیت ایران از طریق همین بانوان صورت می گیرد، گفت: تربیت خانواده های سالم نتیجه ای جز تشکیل جامعه ای سالم را در بر نخواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.