کد خبر : 34211
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 12:58

خانه نیکدل تبریز به بوستان تبدیل شد

خانه نیکدل تبریز به بوستان تبدیل شد

شهردار منطقه هشت فرهنگی و تاریخی تبریز اعلام کرد: محوطه بیرونی و حیاط خانه تاریخی و قدیمی نیکدل در محله مقصودیه این شهر به بوستان تبدیل شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

حسین منیری فر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: به منظور استفاده شهروندان و گردشگران از فضای سبز و محوطه خانه تاریخی نیکدل از امروز درب های این خانه تاریخی از صبح تا شامگاه برای استفاده شهروندان باز بوده و مردم و اهالی منطقه همه روزه می توانند همچون پارک محله ای از فضای سبز زیبای خانه تاریخی نیکدل استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان تبریزی ساکن در محدوده مرکزی شهر نیازمند ساخت بوستان‌های محله‌ای هستند، اظهار کرد: برای سپری کردن اوقات فراغت و محلی برای استراحت بخش مرکزی و تاریخی این کلانشهر به شدت نیازمند فضاهای سبز و بوستان است.

منیری فر ادامه داد: در حال حاضر با تبدیل محوطه خانه تاریخی نیکدل به بوستان محله ای بخشی از این نیاز رفع خواهد شد و در آینده نیز برنامه های متعددی برای ساخت بوستان‌های محله ای در محدوده شهرداری منطقه هشت داریم که به تدریج اجرایی می شود.

خانه تاریخی نیکدل از جمله بناهای شاخص معماری ایرانی اسلامی تبریز به شمار می‌رود که با مساحت یکهزار و ۵۰۰ مترمربع عرصه و ۵۰۰ متر مربع اعیانــی در محله تاریخی مقصودیه پشت عمارت ساعت واقع شده است.

این خانه تاریخی مربوط به دوره قاجار بوده و در ۱۴ مرداد ۱۳۸۲ به شماره‌ ۹۴۷۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

خانه نیکدل شامل ۲ حیاط اندرونی و بیرونی است که حیاط اندرونی در ضـلع جنوبی و حیاط بیرونی در ضلع شمالی بنا قرار دارد و یکی از معدود خانه‌های تبریز می باشد که مزین به هنر آینه‌کاری، نقاشی های زیبا و چشم نواز است.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.