کد خبر : 34243
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 12:50

نشست استاندار آذربایجان شرقی با وزیر نیرو برای پیگیری طرح انتقال آب ارس به دشت تبریز

نشست استاندار آذربایجان شرقی با وزیر نیرو برای پیگیری طرح انتقال آب ارس به دشت تبریز

 عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی در نشستی با وزیر نیرو در تهران، طرح انتقال آب رودخانه ارس به دشت تبریز و شهرها و روستاهای سر راه را پیگیری کرد.

در این نشست علاوه بر استاندار آذربایجان شرقی، رئیس مجمع نمایندگان و تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار و مجری طرح حضور داشتند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری، اجرای طرح انتقال آب از رودخانه ارس پس از سال‌ها توقف و رکود در دولت قبل، با پیگیری‌های مداوم استاندار آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم از سر گرفته شد.

بر اساس این گزارش، کاهش بارندگی ها در سال های اخیر، افزایش دما، کاهش منابع آبی و افزایش جمعیت کلانشهر تبریز و آذربایجان شرقی و کاهش آب دریاچه ارومیه موجب شده تا مسئولان و کارشناسان، انتقال آب ارس به تبریز را تنها راهکار باقی مانده برای تامین آب بیش از ۲۰ سال آذربایجان شرقی می دانند که دریاچه ارومیه نیز از آن بی نصیب نمی ماند، این اهمیت چند وجهی طرح انتقال آب ارس را نشان می دهد.

استفاده از رودخانه مرزی ارس توسط جمهوری اسلامی ایران، به عنوان حق آبه و سهم مسلم کشورمان باید مورد توجه باشد، از طرف دیگر با تامین آب از ارس بخشی از مشکل احیای دریاچه ارومیه نیز برطرف می شود و خطرات خشکسالی، تثبیت آب این دریاچه، طوفان های نمکی و حرکت گرد و غبار به خصوص ذرات نمکی به سایر استان ها حتی تا تهران را هم که امکان آلوده کردن دارد، برطرف خواهد شد و بر این اساس انتقال آب ارس به تبریز بسیار اهمیت دارد.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تلاش استاندار آذربایجان شرقی برای پیگیری انتقال آب ارس به تبریز در کمتر از یکسال گذشته این طرح در اولویت قرار گرفته و بر اساس قول های داده شده و دستور حجت الاسلام والمسلمین دکتر رییسی، رییس جمهوری در کانون توجه است.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.