کد خبر : 34270
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402 - 12:45

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در ملکان

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در ملکان

 فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری در ملکان و برخی دیگر از استان‌های کشور خبر داد.

سردار علی محمدی در بیان جزئیات این خبر، اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر این‌که شخصی با ترفندهای مختلف از جمله شرکت سرمایه گذاری صادرات و واردات، تبانی با اتباع یکی از کشورهای همسایه و دادن وعده “تبدیل ریال به واحد پولی آن کشور” با اخذ وجوه از شهروندان و عدم استرداد کلاهبرداری کرده بود، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان ملکان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات پلیسی و بررسی اظهارات شاکیان پرونده، متهم را شناسایی و با نیابت قضایی در یکی از استان‌های شمالی کشور طی عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

محمدی در پایان با اشاره به این‌که متهم مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خاطرنشان کرد: پلیس با هنجارشکنان و مجرمان به شدت برخورد می‌کند و تمام دغدغه پلیس آرامش و آسایش شهروندان در جامعه است.

دستگیری سه نفر اراذل و اوباش سابقه دار در تبریز

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی نیز از دستگیری سه نفر از اراذل و اوباش سطح ویژه و سابقه دار در شهرستان تبریز خبر داد.

سرهنگ صابر عباس زاده در تشریخ این خبر اظهار کرد: در اجرای طرح‌های مبارزه و مقابله با اراذل و اوباش، ماموران امنیت عمومی استان از حضور و فعالیت مجرمانه اراذل و اوباش در سطح شهرستان تبریز که اقدام به زورگیری، اخاذی، شرارت، سرقت به عنف و ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی می‌کردند، مطلع و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و اشراف اطلاعاتی، محل شرارت این اراذل و اوباش شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی در یک عملیات موفق پلیسی سه نفر اراذل و اوباش سطح ویژه و سابقه دار که دارای چندین فقره سابقه کیفری دارند دستگیر و از آن‌ها چندین قبضه قمه و سلاح سرد کشف شد.

وی ادامه داد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان شرقی، عباس‌زاده خاطر نشان کرد: امنیت و آرامش مردم، خط قرمز پلیس است و هرکس به هر طریقی بخواهد این مهم را خدشه دار کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه رو خواهد شد.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.